י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

פדידה תוקף שוב את שר האוצר: מי שמרוויח 50 אלף שקל בחודש, לא מסוגל להבין את מצוקת העצמאיים

שר האוצר האטום הזה צריך להבין, שאם הוא סוגר עסקים, הוא צריך לשלם להם. המשנה לראש העיר קרית מוצקין יוסי פדידה, ושר האוצר ישראל כץ
Friday July 17, 2020

שבוע לאחר שההתקפה שלו על מדיניות שר האוצר, ישראל כץ, זכתה לתהודה רבה בקרב אנשי הליכוד, המשנה לראש עיריית קרית מוצקין, יוסי פדידה, איש ליכוד וותיק, שוב תקף את המדיניות הכלכלית של הממשלה וטען כי: “מי שמרוויח 50 אלף שקלים בחודש, לא יכול לראות את הזווית הכלכלית של העצמאיים ולהבין את מצוקתם. אני מכיר הרבה שנים את שר האוצר ישראל כץ, הוא עדיין יכול לעשות פסק זמן ולהביא לשולחן להתייעצות, אנשים שמבינים במשק וכלכלה, אנשי עסקים, בנקאים ובעיקר את הנציגים האותנטיים של העסקים הבינוניים ולהקשיב להם, כי הם אלו שיניעו מחדש את המשק”.

בעקבות הכתבה החריפה זכה פדידה לתגובות רבות בקרב שרי וחברי הכנסת של הליכוד, לאחר שתקף את התנגדותם להצעת החוק, לאפשר גם לעצמאיים לקבל דמי אבטלה. “אמרו לי שהייתה משמעת קואליציונית”, סיפר פדידה והוסיף, “מה זה צריך לעניין את העצמאיים שקורסים? אני רואה יום יום את מצוקת העסקים הקטנים והבינוניים, ובבנקים קיבלתי אינדיקציה כי גם עסקים גדולים שקורסים בדרך לשם ואין מי שיעזור להם בימים קשים. אין להם דמי אבטלה, הם לא מוכרים ע”י אף גוף והם לבד. הממשלה חייבת להעביר חוק ולהעניק להם דמי אבטלה, כי אלו אנשים ששילמו יותר מהשכירים ביטוח לאומי ומס הכנסה. זה פשוט לא הוגן ולא הגון. אולי בכל זאת יצמח משהו טוב מהקורונה הזו, כי העצמאיים הבינו עד כמה הם פגיעים וכעת, כשהם נופלים אחד אחרי השני, הם יתעוררו וידרשו חקיקה מיידית למתן דמי אבטלה לעצמאיים”.

פדידה שיגר מכתב נוסף לשר האוצר, ישראל כץ, בו טען כי התוכניות הכלכליות שהוצגו, אין להם סיכוי להצליח. לדבריו, “זה מה שמפריע לי במיוחד. שר אוצר שלא מבין בכלכלה ונותן לאלו שניהלו כלכלה כושלת וקמצנית, להוביל את המהלכים. הם לא מבינים בכלכלה, הם לא מסוגלים לחשוב מחוץ לקופסה. חברים שלי בגרמניה סיפרו לי באיזו מהירות ופשטות סייעו שם לעסקים, בסכומים של 25- 45 אלף יורו. אם פה היו מסייעים לאנשים, מהסיבוב הראשון, לא היה כזה לחץ כדי לפתוח במהירות את המשק, ואולי הגל השני לא היה בעוצמה כזו. הם חסכו, לא עזרו כמו שצריך ואת המחיר אנחנו משלמים כיום”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments