כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

פלופ או נער הזהב?

למרות שהוא משתייך לסגל נבחרת ניגריה הצעירה ונכלל ברשימת 100 השחקנים הצעירים המבטיחים בעולם, רשימה שזכתה בכינוי "גולדן בוי", המגן השמאלי אייקוום אודו אוטין, כמעט שלא מקבל הזדמנויות במכבי חיפה. במועדון יצטרכו להחליט אם להשאילו לקבוצה אחרת, כדי שיקבל דקות משחק, או לתת לו צ'אנס אמיתי במשחקים הקרובים

אוטין: הגיע למכבי חיפה עוד בטרם מלאו לו 20, ונחשב לאחד הכישרונות הגדולים בעולם. למרות גילו הצעיר, כבר זומן לנבחרת ניגריה הבוגרת ורשם דקות במשחק נגד אנגולה. בינתיים מעדיף מרקו בלבול, לתת את המפתחות לסאן מנחם, אך אם הניגרי ימשיך להתייבש על הספסל, הירוקים עלולים לפספס אותו בגדול (צילום: האתר הרשמי)
Monday January 6, 2020
אריה גרינברג

כאשר המגן השמאלי של נבחרת ניגריה הצעירה, אייקוום אודו אוטין, הגיע למכבי חיפה, רבים מאוהדי הקבוצה נזכרו בחלוץ העבר הנהדר של המועדון, איגביני יעקובו, שהגיע גם הוא לירוקים בגיל צעיר מאותה המדינה, ועם הזמן הפך לאחד החלוצים האיכותיים בתולדות המועדון.
כפי שהדברים נראים כרגע, אוטין מתקשה להתאקלם בקבוצה, ועד כה הוא שותף ב-3 משחקים בלבד, בהם הציג יכולת פושרת. בקבוצה כבר מבינים, שה”רומן” עם המגן רחוק מלהיות סיפור הצלחה, ועל פי גורמים שונים, הם פנו לאותו יעקובו, שהיה מעורב בהחתמתו, כדי שיסייע להם במציאת קבוצה, שתקלוט אותו בהשאלה.
אוטין הגיע למכבי חיפה בקיץ החולף, בטרם מלאו לו 20. הוא החל את הקריירה באקדמיית הכדורגל אלסקה שבמולדתו, ובפברואר 2018 נבחר לשחקן הצעיר הטוב של השנה בניגריה. כמו כן, נמנה אוטין על סגל נבחרת ניגריה בכדורגל עד גיל 20, שהשתתפה בגביע העולם. בינואר 2018 הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת של ניגריה, בניצחון 1:2 על אנגולה.
ב-5 במאי 2019 חתם המגן ל-4 שנים במכבי חיפה, ועם הגעתו לארץ, אמר לאתר ערוץ הספורט: “אני מאושר לחתום במועדון כל כך גדול. איגביני יעקובו סיפר לי המון דברים טובים”. ב-25 בספטמבר ערך את הופעת הבכורה שלו בליגה, בניצחון קבוצתו 0:3 על מכבי נתניה, אלא שבהמשך רשם מעט מאוד דקות משחק, כאשר סאן מנחם, הועדף על פניו כמעט תמיד.
באחרונה פורסם, כי אוטין מועמד לתואר “גולדן בוי”, כאשר נכלל ברשימת 100 הכדורגלנים עד גיל 21 הטובים בעולם. ברשימה היוקרתית ניתן למצוא שמות נוצצים כבלם איאקס, מתיאס דה ליכט, חלוץ יובנטוס, מויזה קן, כישרון העל הברזילאי של ריאל מדריד, וניסיוס ג’וניור, וקשר רומא, ניקולו זאניולו. אוטין מצא את עצמו בחברה טובה מאוד, אך גם זה כמובן לא מבטיח לו מקום בהרכב של הירוקים.
כבר בקיץ החולף הבינו במועדון, שיש להם אינפלציה של מגינים שמאליים, כאשר בנוסף לאוטין, כולל הסגל את רז מאיר ואת סאן מנחם, שבינתיים הפך לבאנקר בהרכב ואף זומן לנבחרת ישראל, כאשר גם רמי גרשון יכול לשחק בתפקיד זה. על פי אחד מכלי התקשורת, אוטין הוצע למספר קבוצות בישראל ואף בחו”ל. עוד עולה מהפירסום, כי אנשי המועדון פנו לאיגביני יעקובו, שהמליץ להם לפני כן בחום על אוטין, וביקשו את עזרתו במציאת קבוצה, שתסכים להשאילו בהמשך העונה. נכון לעכשיו, השחקן נשאר בקבוצה, או יותר נכון מחמם את הספסל, אך לא מן הנמנע שיושאל לאחת הקבוצות בחלון ההעברות הקרוב.
באתרים השונים, תוהים אוהדי מכבי חיפה, איך שחקן ברמתו של אוטין, נמצא מחוץ להרכב. באתר “ספורט 1” כתב האוהד ערן: “איזה טיפשים בקבוצה הזו, הלוואי שיברח להם. זה שחקן שיום אחד תראו ביובנטוס”. אוהד אחר כתב: “שחקן סלובני בן 18 קיבל את המפתחות באימפריית הכדורסל ריאל מדריד ואוטין הניגרי בן ה-19, שנחשב לבין הטובים בעולם לגילו, אפילו לא מקבל דקות בחיפה. פחדנים”.
בקרוב מאוד יצטרכו במכבי חיפה, הנאבקת ראש בראש מול מכבי ת”א על האליפות, להחליט מה לעשות עם הטלנט המוכשר, והאם להשאילו לקבוצה אחרת, כדי שיוכל לצבור דקות ולחזור בוגר ומחושל יותר, או לתת לו הזדמנות אמיתית בהרכב הפותח במשחקים הקרובים. דבר אחד בטוח: המשך ייבושו של המגן השמאלי על הספסל, לא יתרום דבר לאף אחד מהצדדים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments