י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

פלופ צרפתי

הוא נולד וגדל בצרפת, אך לא שיחק בליגת העל הצרפתית. חתם בקבוצות בשווייץ ובבלגיה, אך כמעט ולא שותף בהן. בהפועל ב"ש רשם 8 משחקים רשמיים בלבד, בהם קיבל 6 כרטיסים צהובים, ורק בחדרה הצנועה מצא את עצמו. בהפועל חיפה מחזיקים את הראש ולא מבינים איך גם הם התפתו להביא שחקן, שעבר לפני כן בין 10 קבוצות תוך 7 שנים, ולא הותיר חותם כמעט באף אחת. בקצב הזה, בינואר הוא יחפש את התחנה ה-12 שלו ב-7.5 שנים

טאפוקו: חוץ מחצי עונה בחדרה, לא הותיר חותם באף אחת מהקבוצות בהן שיחק. למרות שחתם בהפועל ב"ש ל-3.5 עונות, שותף רק ב-8 משחקים רשמיים, בהם קיבל 6 כרטיסים צהובים. בהפועל חיפה מקווים "להיפטר" ממנו בחלון ההעברות הקרוב ולהביא במקומו חלוץ זר (צילום: האתר הרשמי)
Thursday October 31, 2019
בן מרדכי

מימרא ידועה אומרת, שטיפש הוא מי שחוזר על אותה טעות פעם אחר פעם ומצפה להגיע לתוצאות אחרות. את הלקח הקשה הזה לומדים בימים אלו בהפועל חיפה, שהחתימה במהלך הקיץ החולף את הקשר האחורי קווין טאפוקו, שכבר שנים אינו מצליח לממש את הפוטנציאל שלו. טאפוקו, שהפועל חיפה היא התחנה ה-11 שלו ב-7 השנים האחרונות, ככל הנראה ישוחרר בחלון ההעברות הקרוב, ובמקומו מעוניינים במועדון להביא חלוץ זר.
טאפוקו בן ה-25, יליד צרפת, הצטרף בגיל 15 לאקדמיה לכדורגל של אולימפיק ליון, ולאחר מכן עבר לקבוצת הנוער של לה מאן. למרות שנולד וגדל בצרפת, הוא לא שיחק בליגת העל הצרפתית, ובעונת 2013/2012 חתם בלוזאן מליגת העל השווייצרית, בשורותיה כמעט ולא שיחק. בהמשך נדד בין 4 קבוצות מליגת העל הבלגית, דסל, לוון, מוסקרון ו-RWS בריסל, אך גם שם מיעט מאוד לשחק. בדצמבר 2016 חתם בפאניונוס היוונית, אך גם בה לא הותיר חותם. בקבוצת אריס לימסול הקפריסאית, שותף טאפוקו ב-5 משחקים בלבד ושוחרר, ובהמשך חתם באפולון סמירני, בה לא שיחק כלל ושוחרר.
באוגוסט 2018 חתם הקשר בהפועל חדרה, איתה עשה חצי עונה מצוינת, ויחד עם פרדי פלומין, נחשב לסחורה הכי חמה בחלון ההעברות של ינואר 2019. אותה חצי עונה מופלאה סידרה לקשר הצרפתי חוזה חלומי בהפועל באר שבע, ששילמה עבורו לחדרה, סכום של כ-425,000 אירו, תוך שהבטיחה לו שכר של 220,000 אירו בכל עונה. ומה עשה השחקן עד תום אותה עונה בבירת הנגב? טאפוקו שיחק 8 משחקים רשמיים בלבד, לא הבקיע ולו שער אחד, אבל ספג 6 כרטיסים צהובים. בסיום אותה עונה, הוא צורף לקבוצת ה”מנודים”, שחקנים בהם המועדון לא מעוניין ואשר נאלצים להתאמן בנפרד.
באר שבע חיפשה את ה”פראייר” התורן, שיהיה מוכן לקחת על עצמו את החוזה של טאפוקו, וכידוע לכל, פראיירים לא מתים, אלא בעיקר מתחלפים. הפראייר התורן היה הבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ, שהציל את הקריירה של טאפוקו ואת הכיס של אלונה ברקת. טאפוקו הנרגש מהמעבר לחיפה, סיפר בזמנו לאחד הכתבים: “אני שמח להגיע למועדון מכובד, עם מסורת רבת שנים, כמו הפועל חיפה. אני מודה לבעלים יואב כץ ולמאמן חיים סילבס על האמון. מחכה כבר לפגוש את האוהדים באימון הפתיחה”. כץ אמר באותו ריאיון, כי “מדובר בשחקן איכותי שישדרג את חוליית הקישור שלנו”, אלא שלא דובים ולא יער.
ייאמר מיד: כץ אינו אשם, הוא לא סקאוט או מאמן, ואינו רואה את משחקי הליגה בצורה סדירה. נשאלת השאלה, איפה היו כל אנשי הצוות המקצועי, ואיך איש לא עלה על כך שמדובר ב”פלופ”? מה בדיוק חשבו בהפועל חיפה, ששחקן אשר עבר 11 מועדונים תוך 7 שנים, פתאום יגלה יציבות, מוטיבציה ויכולת גבוהה? לאחר שבבאר שבע הבינו בדרך הקשה והיקרה, שקנו חתול בשק, למה לא עלה פרוז’קטור אדום אצל האדומים מחיפה? ושאלת השאלות היא, למה קבוצה שמשופעת בשחקני קישור איכותיים, זקוקה לעוד שחקן בעמדה הזו, במיוחד אחרי שהוא לא הוכיח עצמו באף קבוצה תחרותית ואיכותית באירופה?
במשחקים האחרונים מייבש טאפוקו את הספסל של הפועל חיפה, ובקצב הזה יהיה קשה לראות אותו חוזר לעניינים. גורמים במועדון צוטטו באתר “ONE”, כי כבר השלימו עם העובדה שהקשר ישוחרר בחלון ההעברות בינואר, ובמקומו יגיע חלוץ זר. על פי חבריו לקבוצה, כך ציין האתר, טאפוקו מודע לסיטואציה בה הוא נמצא ואינו רוצה להמשיך בהפועל חיפה. “כפי שהדברים נראים כרגע, טאפוקו הוא אחד הפלופים הכי גדולים שהיו אצלנו בשנים האחרונות, ורק נס ישאיר אותו בהפועל חיפה לאחר חלון ההעברות הקרוב”, התבטא גורם המקורב מאוד למועדון.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments