עד כמה פסי ההאטה שמותקנים בקרית חיים, במיוחד ליד מוסדות החינוך, אכן עושים את עבודתם, גורמים לנהגים להאט ושומרים על חיי הילדים? לטענת חברת מועצת עיריית חיפה, הילה לאופר (הירוקים), תושבת קרית חיים, פסי ההאטה הנוכחים מיותרים והיא דורשת להחליף אותם בפסי בלימה. חברת המועצה הגישה שאילתא בנושא, בה היא דורשת להתקין פסי בלימה, במיוחד ליד מוסדות החינוך בקרית חיים ובקרית שמואל. בשאילתא מציינת לאופר, כי הנושא קרוב לליבה ואישי לחלוטין: “בכל בוקר אני לוקחת את בני לבי”ס “גורדון” ומכיוון שאנחנו ממעטים להשתמש ברכב, הולכים ברגל בשמחה ותורמים להפחתת זיהום האוויר שנגרם ע”י רכבים, נוכחתי לראות, כי הנהיגה בקירבת בית הספר מופרזת ומסוכנת. בנוסף, אוטובוסים רבים עוברים בכל שעות היום ברחוב זלמן ארן. הרחוב הינו רחוב דו סיטרי ובשני הנתיבים הציבו פסי האטה רחבים ושטוחים, ורוב הרכבים כלל לא מאיטים את רכבם”.
פסי ההאטה נכון להיום, מיותרים?
בהחלט, הם רחוקים מאוד ממעבר החצייה, הם שטוחים ואפילו לא נדרשת האטה כשעוברים מעליהם. הם לא עושים את מה שצריך לעשות.
האם היית עדה למקרים של כמעט תאונה?
מספר פעמים הייתי עדה. בכל בוקר כשאני לוקחת את בני, אני עדה לנהיגה מופרזת ומסוכנת. לפחות פעמיים השבוע צפיתי בסיטואציה שיכלה להיגמר בקלות בפגיעה בילדים. השילוב של נהיגה מהירה ולא זהירה וילדים חוצים, לבסוף תיגמר רע ואין צורך להגיע לזה, בשביל להבין את הסכנה ואת חובת הטיפול.
מה את מציעה?
אני מציעה להציב פסי בלימה, שמחייבים נהיגה של מקסימום 10 קמ”ש כשעוברים מעליהם, אחרת הגלגלים עלולים להינזק. בפסי ההאטה זה לא קורה. זה הפיתרון הטוב ביותר וצריך ליישמו בהקדם, לטובת ביטחון הילדים אשר חוצים את הכביש ולעיתים לא בצורה הכי בטוחה. למרות שהילדים לומדים שיעורי זהירות בדרכים ומקבלים את כל המידע שהם צריכים, אי אפשר לסמוך עליהם במאה אחוז ולאפשר נהיגה פרועה בקירבת בתי הספר. אני מקווה שדרישתי תתקבל במועצת העיר ואוכל לקדם אותה כמה שיותר מהר.