י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“פעילות סיירת ההורים מורידה את אחוזי הפשיעה”

כך מודיעה חברת מועצת העיר קרית ים, אוסנת חודדה, המשמשת רכזת סיירת ההורים בעיר, המפעילה 50 מתנדבים, שיוצאים לשטח 3 לילות בשבוע, במטרה לפקח על פעילות בני הנוער ולמנוע בין השאר מקרי וונדליזם

חודדה: הורדת אחוזי הפשיעה
Wednesday December 4, 2019
אבי אדר

מנתונים שנמסרו לראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, ע”י קציני תחנת משטרת זבולון, עולה כי מימדי הפשיעה בעיר נמצאים בירידה מתמדת. עפ”י הנתונים, מדובר בירידה של 50%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בעירייה מציינים, כי גורמים רבים סייעו בהשגת הנתונים המעודדים, וביניהם פעילות סיירת ההורים, שמתנדביה יוצאים לשטח בתדירות של 3 לילות בשבוע, תוך פיקוח הדוק על פעילות בני הנוער, ובצורה זו נמנעים מעשי וונדליזם. חברת מועצת העיר, אוסנת חודדה, המרכזת את פעילות סיירת ההורים היישובית, לא הופתעה מהנתונים המעודדים. “פעילות סיירת ההורים והנוכחות שלנו בשטח, עזרה ועוזרת בירידה בפשיעה בעיר, והנתונים מוכיחים זאת”, מספרת חודדה, נשואה ואם ל-3, שכיהנה בעבר כיו”ר הנהגת ההורים היישובית, ולקראת הבחירות המקומיות האחרונות, צורפה לרשימתו של ראש העיר ונכנסה למועצת העיר. “יש לנו 50 הורים מתנדבים המסיירים בעיר. אנו בעיקר משוחחים עם בני הנוער, בנושאים כמו שימוש באלכוהול ובסמים, אך עצם הנוכחות שלנו בגנים ובמקומות הכינוס של בני הנוער, מונעת מעשים פליליים”.

עד כמה בני הנוער קשובים לכם?
הם מקשיבים היום יותר מאשר שהיה לפני כמה שנים. אנחנו לא משטרה ואין לנו מטרה לתפוס אותם. אנו באים ממקום של דאגה, לשוחח איתם ולהבין איך הראש שלהם עובד. אנו מגיעים אליהם בימי שישי עד השעה 3:00 לפנות בבוקר ומנסים לדבר אל ליבם. אני בהחלט רואה שינוי ביחס של בני הנוער כלפיי הפעילות שלנו.

במה עסקת בשנת הפעילות הראשונה במועצת העיר?
בעיניי, זה לא נכון להגיע למקום חדש ומיד לומר: “זה לא בסדר” ו”את זה צריך לשנות”. השנה הראשונה שלי במועצת העיר הוקדשה ללימוד המערכת, איך היא עובדת וכיצד ניתן להשפיע. זו מערכת חדשה, שלא הכרתי קודם לכן, ולכן היה לי חשוב ללמוד אותה על בוריה, ומעתה אהיה יותר דומיננטית ואדע איך לעשות את הדברים נכון.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments