י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“פרץ יכול ללמוד מדוקורסקי איך מנהלים עיר”

חברת מועצת העיר קרית אתא, הילה רובין שלם, אינה מבינה למה ראש העיר, יעקב פרץ, מתעלם מהשאילתות וההצעות לסדר שמגישה סיעתה, ויוצאת נגד חברי הקואליציה, שמגיעים לישיבות כדי לשתוק

רובין: חוסר שקיפות ונגישות
Sunday August 4, 2019
בן מרדכי

בקרית אתא, אין חדש תחת השמש. יותר מחצי שנה מאז כינון מועצת העיר החדשה, ראש העיר, יעקב פרץ, אינו מעלה לדיון הצעות לסדר ושאילתות של שלושת חברי סיעת האופוזיציה, “הילה רובין והתושבים”. יו”ר הסיעה, הילה רובין שלם, המשמשת כיו”ר האופוזיציה, פנתה בעניין למשרד הפנים, אלא שהמצב נשאר אותו הדבר. “בעירייה אפילו לא מאשרים לנו שהשאילתות וההצעות לסדר התקבלו”, מגלה רובין שלם. “פשוט מתעלמים מהן, ומאז תחילת הקדנציה, לא דנים בכל מה שאנו מגישים. התושבים צריכים לשאול את עצמם, האם בקרית אתא יש שילטון דמוקרטי או דיקטטורי? איך יכול להיות, שלא מעלים הצעות של חברי האופוזיציה?”.
אלו שאילתות והצעות לסדר, חברי סיעתך ואת מגישים?
כל השאילתות וההצעות לסדר, הן תוצאה של מפגשים שאנו עורכים עם תושבים. ההתעלמות אינה בהכרח מאיתנו, אלא מהתושבים. אני מדברת על נושאים כמו פתיחת קייטנות באוגוסט, פיתוח עירוני, פתיחה מחדש של הבריכה ב”גבעת הרקפות”, פרוייקטים של פינוי-בינוי. בשום דבר הם לא מוכנים לדון. באים לישיבות מועצה, מעלים נושאים טכניים וזהו. לצערי, אין דיון בכל מה שבאמת מעניין את התושבים.
למה זה קורה?
צריך לשאול את ראש העיר. הוא נמצא בשילטון כבר 23 שנה, וגם עשה דברים טובים למען הקריה, אין ויכוח על כך, אבל הצרכים השתנו, וכך גם האוכלוסייה. פרץ לא מתנהל בשקיפות ולא משתף את התושבים.
ומה לגביי חברי הקואליציה?
הם נמצאים ב”דום שתיקה” תמידי ולא פותחים את הפה מאז תחילת הקדנציה. באים לישיבות המועצה כדי לאכול בורקסים ולשתוק מההתחלה ועד הסוף.
מה המודל שלך להצלחה של ניהול עיר?
כולנו רואים מה עושה אלי דוקורסקי בקרית ביאליק. זה פשוט תענוג. הוא מדווח על בסיס שבועי לתושבי עירו על העשייה, שומר על קשר רציף עם התושבים ומתנהל בצורה נגישה, שקופה ופתוחה, באמצעות המדיה החברתית. אני מקנאת בתושבי קרית ביאליק. לצערי, בקרית אתא ראש העיר שכח את התושבים ונוסע על אותם פסי רכבת מוכרים מלפני עשרות שנים, בלי להתאים את עצמו למה שקורה היום. פרץ יכול ללמוד מדוקורסקי איך מנהלים עיר.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments