י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

צורי ודוקורסקי: לציבור אין ראש כרגע לבחירות מוניציפאליות

על רקע המצב הביטחוני, מבינים צורי ודוקורסקי את בקשת דחיית הבחירות, הגם שהם בטוחים בניצחונם. צילומים: ראובן קופיצ'ינסקי ודוברות העירייה.
Thursday October 12, 2023

כוח עליון: משרד הפנים הכין תזכיר חוק לדחיית הבחירות המוניציפאליות, שאמורות היו להתקיים בסוף החודש הנוכחי. על פי ההצעה, הבחירות יידחו ויתקיימו בסוף חודש ינואר 2024. ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, תמך בשיחה עם “חדשות הקריות”, בדחיית הבחירות וכמוהו עשה גם חיים צורי, מקריית  מוצקין, שתמך בהצעה.

דוקורסקי: “ההחלטה מובנת ובנסיבות המצב מתבקשת. לציבור אין ראש כעת לבחירות המוניציפאליות. במצב הנוכחי אנו עסוקים עכשיו בהגנה על תושבי העיר”.

צורי: “דחיית הבחירות מתבקשת. בוודאי כשחיילינו נלחמים על המדינה כנגד אויב אכזר ונחוש. הבחירות יחכו, יותר חשוב למדינה לנצח. האחדות הפנימית והערבות ההדדית המתגלה בתוכנו, תביא לניצחון של עם ישראל. את הבחירות נעשה אחרי שנסיים את המלחמה. זה ממש לא חשוב ומהותי עכשיו. בשורות טובות לקהילה במוצקין”.

בהודעת משרד הפנים שפורסמה אתמול (רביעי) בצהריים נמסר, כי בעקבות מבצע חרבות הברזל והמצב הביטחוני, ולאחר הנחיית שר הפנים משה ארבל, פירסם משרד הפנים תזכיר חוק, לדחייה בשלושה חודשים, של הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות והמועצות האזוריות, שאמורות להתקיים ב- 31.10.23. ההצעה קובעת: “על רקע מצב המלחמה בו מצויה מדינת ישראל, והקשיים בקיום מערכת בחירות במהלך התקופה האמורה, מוצע לדחות את מועד הבחירות בכשלושה חודשים”.

משרד הפנים קבע, כי פעולות שכבר נעשו, כמו הגשת הרשימות, ימשיכו לעמוד בתוקפן ולא תהיה אפשרות לשנות אותן. פעולות מתחייבות שמועד ביצוען טרם הגיע, יבוצעו בהתאמה למועד הבחירות החדש כפי שייקבע. הכל כאמור, בכפוף לאישור החקיקה בכנסת, בשלוש קריאות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments