י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“קרית אתא נמצאת במצב של המתנה ואי אפשר להמשיך בצורה כזו”

כך טוענת יו"ר האופוזיציה, הילה רובין שלם, על רקע מעצרו של ראש העיר, יעקב פרץ, שמגלה כי צעדים שתיכננה יחד עם חברי סיעתה, אינם יכולים לצאת אל הפועל בשל המצב הנוכחי

קולו של ראש העיר אינו נשמע. הילה רובין שלם
Wednesday December 4, 2019
בן מרדכי

מעצרו של ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, בחשד למעורבות בפרשה מסועפת של שוחד, מירמה, הפרת אמונים והלבנת הון, גרמה לסערת רוחות בעיר. פרץ, ששוחרר בערבות לאחר 10 ימים במעצר, הורחק מהעירייה למשך 40 יום והוצא נגדו צו יציאה מהארץ למשך 6 חודשים, ובעירייה צריכים ללמוד להסתדר בלעדיו. “המצב הנוכחי מאוד לא בריא לעירייה ולתושבי העיר”, טוענת יו”ר האופוזיציה, הילה רובין שלם. “פרץ הוא ראש עיר ריכוזי, שקובע ומוביל הכל, ואיני רואה אף חבר מועצה שיוזם ויוצר משהו בעיר, כמו הצעות לסדר, שאילתות והעלאת נושאים לדיון. מדובר במועצה, בה יש את ראש העיר, יעקב פרץ, ושלושה חברי אופוזיציה מהסיעה שלנו, אשר מנהלים את ישיבות המועצה. כל שאר החברים שותקים ומצביעים ללא היסוס יחד עם פרץ, ואני דואגת מה הם יעשו עכשיו”.

מה דעתך על החשדות נגד פרץ?
אלו ימים עצובים לקרית אתא ותושביה. אני ממליצה לכולנו להמתין לתוצאות החקירה, ומאמינה שהמשטרה תעשה את עבודתה נאמנה ושהאמת תצא לאור. לראש העיר עומדת זכות החפות, כל עוד לא הוכח אחרת. לטובת העיר ותושביה, אני מאחלת לו לצאת מכל החשדות הללו ללא רבב.

זה מפריע לעבודתכם כחברי אופוזיציה?
בהחלט. ניסחנו שורה של פניות ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר משרד הפנים על דברים לא תקינים בעירייה, והיום איננו יודעים אם יש בכלל טעם לשלוח את הפניות הללו. בינתיים אנו ממתינים לראות מה יקרה, אבל ברור שאי אפשר להיות משותקים כך לאורך חודשים ארוכים.

לא מעט ראשי רשויות וותיקים מסתבכים בפלילים. מה הפיתרון לכך?
יש להגביל את כהונתם של ראשי הרשויות ל-2 קדנציות. מדובר בפיתרון שכבר מיושם בלא מעט מדינות בעולם. כל גוף ציבורי חייב שיהיה לו דם חדש, וזה לא בריא שאותו אדם ינהל את העיר במשך עשרות שנים. כהונות ארוכות מדי מהוות פתח לדברים שלא מריחים טוב, ועדיף לא להגיע לשם.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments