י"ט תמוז התשפ"ד, 25/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“קרית ביאליק הינה עיר פורצת דרך ביחסה לחברי הקהילה הלהט”בית”

כך מגלה דנה נחמני, החברה במועצת הנשים העירונית ובוועדה לשוויון מגדרי, שהינה טרנסג'נדרית. נחמני משבחת את ראש העיר, אלי דוקורסקי, על יחסו לקהילה הלהט"בית, ומסבירה למה אינה ממהרת להגשים את מטרתה להיות חברת הכנסת הטרנסג'נדרית הראשונה

נחמני: זכויות לקהילה הלהט"בית
Wednesday December 4, 2019
בן מרדכי

עד לפני כמה שנים נחשבו נושאים הקשורים לקהילה הלהט”בית לטאבו, אותו נוהגים לטאטא מתחת לשטיח. אלא שהימים הללו חלפו מהעולם, והיום הנושאים שמעסיקים את חברי הקהילה נמצאים במרכז תשומת הלב הציבורית. אחת הרשויות המקומיות שמובילות את המהפכה הזו היא קרית ביאליק, ובמיוחד חברת מועצת הנשים העירונית, דנה נחמני, שהינה טרנסג’נדרית (עברה ניתוח לשינוי מין מגבר לאישה). “קרית ביאליק היא עיר פורצת דרך בנושא היחס לחברי הקהילה, בהשוואה לערים אחרות באותו סדר גודל”, היא מגלה. “כל זה מתאפשר בזכותו של ראש העיר, אלי דוקורסקי, הרואה את טובת כלל התושבים לנגד עיניו, ועל כך תודתי והערכתי העמוקה”.
מה הדברים העיקריים שאת עושה בקרית ביאליק ברמה הציבורית?
אני מכהנת זו הקדנציה השנייה במועצת הנשים העירונית. כמו כן, אני חברת הנהלה ברשת המתנ”סים, ומוניתי לחברה בוועדה לשוויון מגדרי, בראשותה של חברת מועצת העיר אדוה בלמס. אני גם חברה בוועדת בטיחות ומניעת אלימות בעיר. מכיוון שאני עובדת במשרה מלאה, לא נשאר לי זמן רב לפרוייקטים ברמה הארצית.
כבר בהיותה בת 15, הבינה נחמני, כי היא למעשה בת בגוף של גבר, והחלה בתהליך, שבסיומו עברה ניתוח לשינוי מין. למרות שנושא הקהילה הלהט”בית עלה לכותרות והיחס כלפי חברי הקהילה עבר שינוי לטובה, היא משוכנעת, כי הוא עדיין טעון שיפור. “ישנם דברים בסיסיים שעלינו לפעול ליישומם, כמו הכרה בנישואים אזרחיים של בני אותו המין, זכויות ירושה, אימוץ ופונדקאות. זה ייקח זמן, אבל אנחנו בכיוון הנכון”, היא משוכנעת.
בעבר הצהרת, שאת רוצה להיות חברת הכנסת הטרנסג’נדרית הראשונה?
יש לי שאיפה מתמדת לעשות דברים טובים, מהם ייהנו כמה שיותר אנשים, והכנסת זה המקום לעשות זאת. אך כשאני רואה איך הכנסת שלנו מתנהלת היום, אני מעדיפה להתמקד בעשייה המקומית, הקרובה לליבי.
לו היית נבחרת לכנסת, אלו חוקים היית משנה?
הייתי פועלת כדי לצמצם את מספר הקדנציות בהן יכול לכהן ראש ממשלה לשתיים בלבד, ומביאה לשינוי חקיקה בנושאים הקרובים לקהילה, כדי להבטיח לחבריה זכויות מלאות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments