י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

קרית מוצקין משיקה מיזם לתושבים שנפלטו ממעגל העבודה ולמי שמחפשים קריירה חדשה

המיזם יסייע לאנשים בני 65-55, חלקם לא עובדים וחלקם מחפשים שינוי כיוון, לקדם פרוייקטים של יזמות וחדשנות. במיזם שותפים ביה"ס "אורט" מוצקין והמכללה האקדמית גליל מערבי

Sunday February 2, 2020
בן מרדכי

בשנים האחרונות ישנה תופעה הולכת וגוברת של אנשים בגילאי 65-55, הנפלטים מוקדם ממעגל העבודה, חלקם תוך יציאה לפנסיה מוקדמת ממקומות עבודה מסודרים, ואחרים בשל איבוד מקום עבודה וקושי למצוא מעסיק חדש בגיל זה. מנכ”ל עיריית קרית מוצקין, יריב גסר, חשף בריאיון ל”חדשות הקריות”, כי באחרונה הוכנה תוכנית מקיפה, בהנחיית ראש העיר, חיים צורי, במטרה להחזיר את אותם עובדים למעגל העבודה. יצויין, כי מדובר גם באנשים המעוניינים בשינוי כיוון או בקריירה חדשה, המתאימה לתקופת החיים החדשה שלהם. “מדובר באנשים עם יכולות וניסיון רב, שמצאו עצמם מחוץ למעגל העבודה”, ציין גסר. “לעיתים הידע שלהם אינו מעודכן וקשה להם להשתלב בשוק ששינה את פניו. זו הסיבה שבגללה אנו משיקים את המיזם החדש, במסגרתו אותם אנשים יקבלו עידכונים לגבי פרויקטים של יזמות וחדשנות, כדי שיהיו מסוגלים להשיק יוזמות משלהם, כולל סטארט-אפים”.

מי עוד שותפים למיזם?
למיזם שותף תיכון “אורט” מוצקין, בו יקבלו הנרשמים לקורס את כל העידכונים בתחום הדיגיטלי. זו תהיה הפריה הדדית, כאשר התלמידים יעדכנו את המבוגרים בחידושים הטכנולוגיים, שמאפשרים לקדם מיזמים, ומצד שני, יספגו מניסיון החיים העשיר של המבוגרים. צלע נוספת בפרוייקט היא המכללה האקדמית גליל מערבי, משם נקבל סטודנטים למינהל עסקים, שילוו את הפרוייקטים, אותם משתתפי התוכנית מתכוונים ליזום.

מהי מתכונת התוכנית?
כל מחזור אמור להימשך 5-4 חודשים. מדובר ב-20-18 מפגשים של 4 שעות כל פעם. בין השאר יהיו מרחבי עבודה משותפים והמשתתפים יקבלו סיוע לבניית מודל עסקי ובתיכנון הפיננסי.

מה תיחשב הצלחה?
אנו מצפים שלפחות 60-50 אנשים יירשמו לתוכנית, ובהמשך אנו מצפים, שאותם בוגרים יקדמו יוזמות עסקיות וסטארט-אפים. אין לנו ספק, שנצליח להחזיר לפחות חלק מהמשתתפים למעגל העשייה והתעסוקה, וזה יהיה רווח של כולנו.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments