י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

ראשי הוועדים בבז”ן לראש הממשלה: שתף אותנו בקביעת עתיד המפעל

פנייה דחופה לשר הביטחון לפנות את החומרים המסוכנים מהמפרץ. צילום: דוברות בזן
Monday July 13, 2020

שני ראשי וועד עובדי בתי זיקוק, יו”ר הוועד, חנן סונטג ויו”ר מועצת עובדי בז”ן, דורון ניסן, פנו השבוע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודרשו ממנו להיות שותפים בכל הדיונים הקשורים לעתיד המפעל, זאת בעקבות הצהרות של חברי כנסת ושרים על סגירה מתוכננת של בתי הזיקוק בחיפה. במכתב שנשלח גם לשר האוצר ישראל כץ, שר האנרגיה יובל שטייניץ, שר הכלכלה עמיר פרץ והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, נכתב: “אנו שומעים מעת לעת בתקשורת הצהרות  לגביי עתיד מיתחם בתי הזיקוק בחיפה (בזן) ותמהים מדוע ציבור העובדים הנאמן של המפעל אינו חלק מהשיח”.

ראשי הוועד הוסיפו: “במפעל מועסקים באופן ישיר 1300 עובדים ומתפרנסים ממנו, במעגל שני, קרוב ל-15 אלף אנשים ונותני שירות ברחבי הארץ. התרומה הכלכלית של בז”ן נאמדת בכ-6.6 מיליארד שקלים והמפעל משלם מידי שנה כ-100 מיליון שקלים ארנונה ומיסים למדינה”. 

ראשי הוועד, חנן סונטג ודורון ניסן. צילום: דוברות בז”ן

“בתי הזיקוק בחיפה מהווים מפעל אסטרטגי וחיוני לחוסנה של מדינת ישראל במיוחד בעיתות משבר ומלחמה. פגיעה או סגירה של המפעל והתבססות על ייבוא של תזקיקי נפט מהעולם, יחליש את חוסנה הביטחוני של מדינת ישראל. סגירה של בתי הזיקוק בחיפה והעתקתם של המפעלים הללו למיקום אחר בישראל, תעלה לקופת המדינה מיליארדי שקלים. לגביי האפשרות של סגירת בתי הזיקוק בחיפה ותחילת ייבוא של תזקיקי נפט מחו”ל, הנדרשים על מנת לתת מענה למשק הישראלי, הרי מדובר במצב שיכול להעמיד את מדינת ישראל בבעיה חמורה בעיתות מלחמה. נכון להיום, אין שום תוכנית מסודרת על ידי המדינה כיצד יבוצע הלכה למעשה ייבוא תזקיקי נפט מחו”ל, כך שמדובר בעיקר בהצהרות בלבד. על מנת שזה יתאפשר, צריך להכין תשתיות נרחבות בארץ שיקלטו את ייבוא התזקיקים ויידעו לטפל בהם”.

לדברי שני ראשי וועד העובדים, בז”ן השקיעה סכומי עתק בשיפור המתקנים, על מנת לעמוד בתקני איכות סביבה וצימצום זיהום האוויר. השניים הוסיפו כי: “לצערנו הרב, התקיימו לאחרונה דיונים רבים סביב עתידו של מפעל בתי הזיקוק בחיפה בוועדות הכנסת השונות, כשחברי הכנסת והיועצים למיניהם יצאו בהצהרות כאלה ואחרות לגביי עתיד המפעל, ללא שיתוף של ציבור עובדי החברה, ואנו רואים בכך פגיעה קשה בנו. יציאה בהצהרות חסרות בסיס שכאלו עם קביעה של תאריך יעד של סגירת מפעלי בתי הזיקוק בחיפה, פוגעת אנושות בציבור העובדים ותגרום לכך, שעובדי המפעל ירצו לנטוש את עבודתם ועובדים חדשים לא ירצו להגיע”.

סונטג וניסן דורשים מראש הממשלה: “אם וכאשר תהיה החלטה של המדינה לסגור את בתי הזיקוק בחיפה, להקים בתי זיקוק חלופיים או לייבא תזקיקי נפט מחו”ל, אנו בוועד העובדים נברך על קיום דיון מעמיק ומכובד, כשעתיד המפעל והעובדים יעמוד לנגד עינינו”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments