כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

ראשי מרצ: ההסתה נגד מערכת המשפט תוביל לשפיכות דמים

גולן, זנדברג והורוביץ
Tuesday May 26, 2020

ראשי מרצ קיימו השבוע מסיבת עיתונאים, בה תקפו את התנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשל פתיחת משפטו. לדברי אנשי מרצ, ההתקפה של נתניהו על מערכת אכיפת החוק עלולה להוביל לשפיכות דמים.

יו”ר מרצ, ניצן הורוביץ אמר: “יש חשש ממשי שההסתה נגד מערכת המשפט תוביל לשפיכות דמים. הייתי בהפגנה המבישה ליד בית המשפט המחוזי בירושלים. הפגנה שמטרתה להלך אימים על בית המשפט. דברי נתניהו היו חרפה. אם הדבר הזה לא ייעצר עכשיו, אם לא נשים קץ להסתה הזו, עלול לקום מישהו שיתרגם את הדברים למעשים. זו האחריות לא רק של נתניהו אלא גם של השותפים שלו, אלו שהתחייבו לשמור על מערכת שילטון החוק: בני גנץ, גבי אשכנזי ועמיר פרץ. הם וכל השותפים לממשלה הזו חייבים לקרוא להפסיק את ההסתה המחליאה הזו מיד”.

 

 

יו”ר סיעת מרצ, ח”כ תמר זנדברג, אמרה: “לחבית הזו שנקראת נתניהו אין תחתית, אבל עכשיו יש לו שותפים חדשים: גנץ, אשכנזי, פרץ ושמולי. האנשים הללו רצו איתנו בבחירות והבטיחו דבר אחד: לחלץ את השלטון מידי ההסתה האלימה של נתניהו וחבורת הסמרטוטים שמקיפים אותו. עכשיו הם הפכו לסמרטוטים בעצמם. הממשלה החדשה מנסה לשים יד גם על היועץ המשפטי לכנסת. נציגי הקואליציה תופרים דיל כדי להשתלט גם על המעוז הזה, כדי שיהיה להם יועץ “נח” יותר. גם כאן, בעזרת גנץ ואשכנזי, פרץ ושמולי”

ח”כ יאיר גולן, סגן הרמטכ”ל לשעבר: “אנחנו מציינים 20 שנה ליציאה מלבנון ויש דברים שהשארנו הרחק מאחור: הנצחה לחיילי צד”ל שלחמו איתנו שכם אל שכם ואנחנו שכחנו אותם. כאלוף פיקוד הצפון יזמתי את הקמת האנדרטה, כסגן הרמטכ”ל הנחתי אבן פינה ועד היום לא קרה שום דבר בשטח. אני קורא למשרד הביטחון לטפל בעניין הזה.עם זאת, בעיות הדיור לאנשי צד”ל עדיין לא באו על פיתרונם. זה בלתי מתקבל על הדעת. האנשים האלו איבדו רכוש עצום בלבנון וזכו לפיצוי חלקי ביותר. חלקם בביטחון ישראל גדול יותר מזכויותיהם כאזרחי ישראל. ראוי שיקבלו לפחות את המינימום הנדרש.בנוסף, להלומי הקרב מהמלחמה הזו אין למי לפנות, אין להם טיפול מהמדינה. עמותות שחיות מן היד אל הפה מסייעות להם אבל הן מעט ביחס לגודל הבעיה. אני קורא גם בנושא הזה למשרד הבטחון לקחת אחריות ולטפל בנפגעי הקרב שחייהם מאז אינם חיים. אנחנו חייבים את זה להם”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments