י"ז תמוז התשפ"ד, 23/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

רוכב קורקינט חשמלי שנבהל מרכב יפוצה ב-195,000 שקלים

צילום של עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום: אלבום פרטי
הרשלנות בטיפול עלה למשרד הבריאות ומדינת ישראל, 150.000 שקלים. עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום: פרטי.
Sunday May 5, 2024

תאונת הדרכים הוכרה כתאונת עבודה: קורקינטים חשמליים הפכו מזמן לכלי תחבורה לכל דבר. תושב איזור חיפה, שנסע בקורקינט למקום עבודתו בקריות, נבהל מרכב שלא נתן לו זכות קדימה, נפל ונפצע. תביעתו מחברת הביטוח של נהגת המכונית, הסתיימה בהסכם פשרה, שלפיו יקבל פיצוי של 195,000 שקלים.

הצעיר, כבן 30, הגיש את התביעה, באמצעות עו”ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות נזקי גוף, לבית משפט השלום בחיפה, שם טען, כי לפני כשנתיים וחצי, כשהיה בנסיעה משכונת נאות אפק לכיוון קרית ביאליק, מכונית שפנתה שמאלה בצומת, לא נתנה לו זכות קדימה.

בעקבות כך, “הדבר גרם לתובע להיבהל ועל מנת למנוע התנגשות, בלם את הקורקינט באופן חזק וכתוצאה מהבלימה עף התובע ונפל”, נטען בכתב התביעה, בה ביקש להכיר בו כנפגע “תאונת דרכים”.

התובע הגיע לטיפול רפואי עם תלונות על כאבים בברך ובגב תחתון, טופל ושוחרר לביתו. אולם כשכאביו לא חלפו למרות טיפולי פיזיותרפיה שעבר, הוא המשיך לצלוע ולסבול מנפיחות בברך, ובדיקות נוספות מצאו, כי יש לו שבר דחוס.

מאחר והתאונה אירעה בדרכו לעבודה, המוסד לביטוח לאומי הכיר בו כנפגע עבודה, וועדות רפואיות קבעו לו נכות לצמיתות בשיעור 19%, לאור ההגבלות בתנועת הברך והשפעתה על כושר עבודתו.

הצדדים הגיעו בתביעה להסדר פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין, לפיו מעבר לתשלומי הביטוח הלאומי, חברת הביטוח “ליברה”, שביטחה את המכונית שהייתה מעורבת בתאונה, תשלם לנפגע, לפנים משורת הדין ומבלי להודות באחריותה, סך של 195 אלף שקלים.

הרשם
שלח הודעה אודות
1 Comment
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
רונאל
2 חודשים

פסק דין הזוי. לא מכיר את פרטי המקרה. אך מנסיוני רוב רוכבי האופניים או הקורקינטים הצעירים פשוט משתוללים על הכביש ומסכנים את ציבור הנהגים.