כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“רפא”ל יצטרכו לרדת מהעץ ולשלם מס אמת לקרית ים”

כך משוכנעת מ"מ ראש העיר, עו"ד שיראל בר, החברה בצוות המצומצם שמנהל בחודשים האחרונים את המאבק מול האירגון הביטחוני השכן, כדי שישלם ארנונה כחוק

בר: תשלום מס אמת
Sunday August 4, 2019
בן מרדכי

המאבק שמנהלת בימים אלו עיריית קרית ים מול רפא”ל הינו על כסף, המון כסף. לאחר שמשרד הפנים החליט, כי רפא”ל תסופח לקרית ים ותשלם לה מיסי ארנונה, שבהמשך יחולקו בין מספר רשויות, התעורר ויכוח מר מה השטח שיחוייב במס. ברפא”ל, שמסרבת להכניס אל תוך שטחה מודד, מטעמי ביטחון, טוענים כי מדובר בשטח של כ-200 אלף מ”ר. בקרית ים טוענים, כי מדובר בשטח כפול, והצדדים מתדיינים מזה כמה שבועות בבית המשפט. “אמנם נכון שמדובר בגוף ביטחוני חשוב מאוד, אך נראה לי, שהוא התרגל במשך שנים, שהוא מחוץ לתחום ואינו כפוף לאף אחד”, טוענת ממלאת מקום ראש העיר, עו”ד שיראל בר, החברה בצוות המצומצם שמינה ראש העיר, דוד אבן צור, במטרה לנהל את המאבק. “זה עניין של תפיסה מוטעית ואפילו פטרונית מצידם. משרד הפנים סיפח את שטחי רפא”ל לקרית ים והם ישלמו מס אמת כמו כל תושב וכמו כל גוף מסחרי הפועל בעיר”.
לדברי עו”ד בר, מצבה הכלכלי של הקריה קשה, בשל היעדר שטחי מסחר ותעשייה הנוהגים לשלם מס לרשות המקומית, ולכן מדובר במאבק קריטי, שמטרתו להבטיח את המשך פיתוחה של העיר. “המערכה אינה פשוטה, אבל זה התפקיד שלי, כנבחרת ציבור, להבטיח שהגוף החשוב הזה ישלם מס אמת”, היא מסבירה. “עיקר התרומה שלי למאבק הוא בניצול הידע המשפטי והניסיון שלי, כדי לסייע לצוות להוביל את המאבק הזה, שכל כך חשוב לעתיד הקריה. הצלחה במאבק גם תאפשר את מימוש החזון להפוך את העיר לבירת החוף של הצפון. אני מגיעה למאבק הזה נטו כדי לתרום לעיר בה גדלתי. יש לי משרד עורכי דין מצליח ואיני מחפשת לעצמי סידור עבודה”.
איך המאבק הזה יסתיים?
להערכתי, בסופו של דבר, רפא”ל יירדו מהעץ ויאפשרו למודד מוסמך, לו יש סיווג ביטחוני, להיכנס לשטח המכון ולמדוד את השטחים. אנו לא נהנים לנהל את המאבק הזה וחבל שהגענו לבית המשפט, אבל אין לנו כל רצון להתפשר, אלא רק להבטיח שהם ישלמו מס אמת.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments