י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שגיא קרשובר פירסם לשון הרע וישלם 35,000 שקלים לחיים ודפנה צורי

בפסיקה תקדימית של בית המשפט המחוזי בחיפה נקבע, כי גם תגובית יכולה לשמש בסיס לתביעת דיבה. שגיא קרשובר, תושב קרית מוצקין, שהגיב לפוסטים של אחרים, הוציא את דיבתם של חיים ודפנה צורי, וישלם להם פיצוי בגובה 35 אלף שקלים

מרגע קבלת התביעה ע"י הקבלן, הבנתי כי אין בה ממש. עו"ד מוני עזורה
Monday July 8, 2019
אבי שני

מגיבים בפייסבוק, תחשבו פעמיים לפני שאתם מעלים לרשת את הגיגיכם: בית המשפט המחוזי בחיפה, קיבל באחרונה את העירעור שהגישו ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, ומנכ”לית “היכל התיאטרון”, דפנה צורי, נגד תושב העיר, שגיא קרשובר, וקבע כי התושב הוציא את דיבתם של בני הזוג צורי בתגוביות שכתב בפייסבוק. קרושבר ישלם לבני הזוג צורי פיצוי בגובה 35 אלף שקלים, הכוללים הוצאות משפט.
הפסיקה עד כה התייחסה בעיקר לפוסטים שיש בהם לשון הרע. זהו פסק דין ראשון שקובע, כי גם תגובית שנכתבת בעקבות פוסט מסוים, תיחשב ללשון הרע, אם יש בה דברים פוגעניים.
בני הזוג צורי תבעו את קרשובר בגין 13 תגוביות שכתב לפוסטים בפייסבוק, בחלקן טען כי צורי מושחת. באחת התגוביות כתב קרשובר: “סוף מעשה במחשבה תחילה. בשכונת נווה גנים אין תיכנון ואין חשיבה וממשיכים לבנות עוד מגדלים ואין חניות והכל פקוק, אבל על כל מגדל, מעניין כמה צורי מרוויח”.
בית משפט השלום קיבל חלקית את תביעת בני הזוג צורי נגד קרשובר, והם עירערו על פסק הדין לבית המשפט המחוזי בחיפה.
בפסק דין מנומק, פסקה השופטת המחוזית תמר שרון נתנאל, כי: “שמו הטוב של איש ציבור אינו הפקר. חופש הביטוי אינו מהווה אישור להשתלחות בו ולהכפשות שמו, ללא כל מגבלה”.
בית המשפט דחה את טענת קרשובר כי הוא חזר בתגוביות שלו על דברי אחרים וקבע: “בטרם אדרש להתבטאויות השונות אבהיר, כי יש לדחות את טענת קרשובר, לפיה חזרה על דברים שפורסמו על ידי אחרים, אינה יכולה להיות לשון הרע”.
בית המשפט גם ראה לנכון לקבוע, כי האשמת אישי ציבור בעבירות פליליות, ללא שום בסיס עובדתי או משפטי לכך, הוא פסול וציין: “לטעמי, האשמת המערערים, שוב ושוב, בשליחת יד בכספי ציבור, בשוד הקופה הציבורית, נמצא במדרג החמור של התנסחות. מדובר בהאשמה חמורה, שיש בה פגיעה של ממש בשם הטוב”
בני הזוג צורי יוצגו במשפט בידי עו”ד מוני עזורה, ואילו שגיא קרשובר יוצג ע”י עו”ד יעל תותחני.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments