י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שוטרי מג”ב תועדו גוררים נערות משיערן, לא נשמעים להוראות השימוש בגז מדמיע, ותוקפים באלימות מפגינים בבנימין

Monday February 10, 2020
אורגד עמר

שוטרי מג”ב תועדו תוקפים באלימות מפגינים ב’גאולת ציון’ בבנימין, עוברים על חוקי השימוש בגז מדמיע, מושכים נערות בשיער ראשן ומחרימים טלפונים בהם תועדה התנהגותם, כל זאת בעימות שהתרחש ביום ראשון שעבר (2.2.20) בעת החרמת כלי עבודה שהיו במקום.

מהתיעוד עולה כי מדובר היה בעימות אלים במיוחד מצד השוטרים שהיו בשטח, שעברו שוב ושוב על החוק, בעת שתקפו בגז מדמיע שלא לפי ההוראות את המתיישבים שמחו באופן פאסיבי, פינו אותם באלימות רבה ואף ניסו לשבש את התיעוד לכך.

עו”ד מנשה יאדו מארגון ‘חוננו’ המייצג את המתיישבים הגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים בגין האלימות הקשה שהפעילו. ואכן, מסרטונים המתעדים את שהתרחש עולה כי מפקד כוח מג”ב עצמו לא נשמע להוראות השימוש בגז מדמיע.

באחד הסרטונים תועדה מתיישבת, אם לילדים הנושאת תינוק במנשא, מקיאה בתגובה לגז המדמיע שהותז לפניה מטווח אפס. לפי התלונה “הסרטונים מוכיחים כי השימוש הוא פרוץ לחלוטין, מנוגד לנוהל, פוגעני, משפיל ויוצר תחושה כי כנגד מתנחלים לא פועלים לפי הנהלים הכתובים אלא חלים עליהם כללים אחרים, כללי שטח אלימים”.

מדובר בעבירות על נוהל סיור לגבי הפעלת גז מדמיע, בו נכתב כי על השוטרים חלה חובת אזהרת החשוד לפי הפעלת הגז, וכי אסור להפעילו כנגד ילדים קטנים או בסביבת אנשים תמימים שעלולים להיפגע, אסור לעשות בו שימוש כנגד אדם שמתנגד באופן פאסיבי למעצר וכי על השוטרים להתיזו לעבר המתנגדים למעצר ממרחק של מטר לפחות. כל הכללים הללו לא קוימו בשטח.
בנוסף, בתלונה נכתב כי האירוע כלל אלימות כללית, הכאה באמצעות הנשק, גרירת נערות משיער ראשן, מניעת מעבר לחובשים שרצו לסייע לפצועים ועוד.

בסוף התלונה ביקש עו”ד יאדו מארגון ‘חוננו’ לפתוח בחקירת האירוע: “עולה כאן תמונה כללית של פינוי אלים, לא מבוקר ובסופו של דבר נוגע באי חוקיות רבתי. יש אפוא לחקור הן את פרטי האירוע והן את ההתרחשות בכללותה.

אנו דורשים לפתוח בחקירה מיידית ולהשעות עד למיצוי הבירור את מפקד הכוח והשוטרים שריססו גז לפנים של הנערות והמפגינים. הסרטונים מוכיחים כי הכוח פעל בצורה אכזרית ומכאיבה תוך דריסת הנהלים שנועדו להגן על שלום המפגינים, בריאותם וכבודם העצמי”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments