י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שנה למותו של סלומון טקה: מאות הפגינו מול תחנת זבולון בעצרת זיכרון

הפגנות העדה האתיופית. צילום ארכיון
Wednesday July 1, 2020

כ-250 תושבים, יוצאי העדה האתיופית וחברי תנועות נוער, השתתפו אתמול (יום שלישי) בערב זיכרון לצעיר סלומון טקה, שנורה למוות בדיוק לפני שנה בקרית חיים. בשיא ההפגנה כרעו התושבים ברך מול תחנת זבולון וקראו בקול: “שוטר רוצח, חייב להיות בכלא” ו”מפה יצא הרוצח”.

יום הזיכרון החל בגן בית העם, שם נערכו מעגלי שיח בנושא האלימות בחברה הישראלית, בהשתתפות חברי תנועות נוער וצעירים בני העדה האתיופית. בהמשך הגיעו למקום בני משפחתו של טקה, והמשתתפים יצאו לתהלוכה מגן בית העם עד לתחנת זבולון, דרך רחוב אח”י אילת. לאורך כל המסלול היתה נוכחות משטרתית אבל השוטרים לא התערבו והמפגינים שמרו על איפוק ולא חסמו את התנועה. לאורך כל המסלול קראו המפגינים קריאות בגנות המשטרה ודרשו צדק לסלמון טקה, לבני משפחתו ולבני העדה. הם הניפו שלטים, בין השאר בנוסח “צבע אור – לא חשד סביר”. 

מפגינים מול תחנת משטרת זבולון

בהמשך הגיעו המפגינים מול תחנת זבולון, כרעו ברך וטענו כי משם יצא הרוצח של סלומון.

יום הזיכרון הסתיים בעצרת, בדשא מול תחנת זבולון, לשם הגיעו המפגינים לאחר שחצו את כביש עכו-חיפה, תוך גרימת שיבושי תנועה. המארגנים הקפידו שיום הזיכרון יהיה ללא עימותים עם המשטרה וניסו להרגיע מפגינים שביקשו להסלים את המחאה. 

אביו של סלומון, וורקה טקה, טען בדבריו, כי בדיוק לפני שנה הוא איבד את בנו, וזהו יום קשה במיוחד עבורו. הוא שיחזר את האירועים שהובילו למותו של סלומון וטען כי לאחר המקרה, ניסו להכפיש את שם בנו בתקשורת. “הוא היה ילד טוב, ואת זה לא רק אני, אבא שלו אומר, אלא כל מי שהכיר אותו”. האב הודה לכל אלו שבאו להשתתף ביום הזיכרון לבנו.

יצוין, כי בימים אלו מתנהל בבית המשפט משפטו של השוטר שירה בטקה, שמואשם בסעיף של גרימת מוות ברשלנות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments