י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שר החקלאות אלון שוסטר (כחול לבן): הישיבה שלנו בממשלה מביאה תוצאות

כניסתנו לממשלה היתה חיונית. אלון שוסטר
Tuesday June 9, 2020

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר (כחול לבן), ציין השבוע בפוסט שפירסם בעמוד הפייסבוק שלו, כי כניסת מפלגתו לקואליציה היתה חיונית והיא כבר משיגה תוצאות.

שוסטר: “כשקיבלנו את ההחלטה האסטרטגית לעצור את מחול השדים של סבבי הבחירות החוזרים, ידענו שתהיה ביקורת. ידענו שחלק מהציבור לא יוכל לקבל את המציאות שבה לא כל תאוותו בידו. ידענו שנשלם מחירים. אך ידענו גם שתהיה לנו ההזדמנות, מתוך הממשלה, להניח את ידינו על הגה השילטון ולוודא שהדמוקרטיה, שילטון החוק וזכויות האזרח אינן נדרסות”.

השר הוסיף כי “השבוע היתה לנו הזדמנות מאוד משמעותית לתת לכך ביטוי.  הנוסח הראשוני של חוק הקורונה, שהניח משרד ראש הממשלה, לא היה מקובל על שר המשפטים, אבי ניסנקורן, שהוביל בו סבב תיקונים, המבטיח שזכויות הפרט של אזרחי ישראל יישמרו גם בשעת חירום: שוטרים לא יוכלו להיכנס לביתו של אף אזרח ללא צו. הזכות להפגין תישמר. כן, גם נגדנו. פעולת בתי המשפט והכנסת תימשך כסידרה, בניגוד למה שהתחולל לפני כניסתנו לממשלה”.

שוסטר ציין עוד, “אנחנו שומרים מכל משמר על ריבונות הכנסת. החוק קובע שהכנסת רשאית לבטל הכרזה על מצב חירום בכל עת. הוא גם מבטיח שכל התקנות מכוח החוק יהיו חייבות לקבל את אישור הכנסת בתוך שבוע (ולעתים 14 ימים). אז על מה מדברים כל אלה שמספרים לנו על כך שאנחנו הולכים לדיקטטורה? נכנסנו לממשלה תוך התחייבות לשמור על הדמוקרטיה הישראלית. זה בדיוק מה שאנחנו עושים. שלא יעבדו עליכם.”

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments