י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

תביעה בסך 2.5 מיליון ש”ח נגד גננת לאחר שפעוט מת בגן

לטענת ההורים, הגננת הפקירה את בנם בן ה-4 בממ"ד הרותח, ללא מזגן וללא זרימת אוויר נקי, והלכה לקניות. עוד נטען בכתב התביעה, כי בעקבות האירוע, הם לקו בתסמינים של פוסט טראומה ומצבם הנפשי קשה מאוד

פייל: הפקרת תינוק בממ"ד רותח (צילום: רן כליף)
Sunday August 4, 2019
אבי אדר

גני הילדים תופסים שוב ושוב את הכותרות הראשיות בכלי התקשורת ומסתבר שאין סוף למעשי הזוועה. באחרונה נחשף מקרה חמור נוסף, לאחר שזוג הורים הגיש תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד גננת, שהפקירה את בנם הפעוט בממ”ד רותח, עזבה אותו ללא השגחה מתאימה ומצאה אותו ללא רוח חיים עם שובה לגן.
באמצעות עורכי הדין דוד פייל ויוסי כהן, טוענים ההורים, כי הכניסו את בנם הפעוט לגן בעת שהיה בן 4, וכבר ביומו השני שם, מצא את מותו בנסיבות טראגיות. באותו היום החליטה הגננת, שהיא גם בעלת הגן, לעזוב את המקום ולצאת בשעת צהריים לקניות בסופרמרקט, תוך שהיא משאירה את בתה הקטינה להשגיח על הפעוטות. מכתב התביעה עולה, כי הפעוטות שהו בעריסותיהם בממ”ד, ללא זרימת אוויר נקי או מיזוג. מהתביעה עולה עוד, כי החדר היה אטום כולו והחלון היה סגור, כאשר הטמפרטורה בחוץ עמדה באותה העת על 34-32 מעלות. כאשר חזרה הגננת לגן, היא גילתה כי פניו של הפעוט כחולים וחיוורים מאוד, ולמקום הוזעק פרמאדיק, שנאלץ לקבוע את מותו.
על פי חוות דעתו של הפתולוג פרופ’ יהודה היס, שצורפה לתביעה, שהייה בחדר חם ולא מאוורר, מגדילה באופן משמעותי את הסיכוי לאירוע של מוות בעריסה. לדבריו, אילו היתה הגננת דואגת לאיוורור החדר, או היתה בודקת את התינוק במהלך השינה בעריסתו, היא היתה מבחינה במצוקתו ורוב הסיכויים שחייו היו ניצלים. “רשלנותה של הגננת היא שהובילה, בסבירות גבוהה, למותו של הפעוט”, קבע פרופ’ היס.
עוד טוענים ההורים בכתב התביעה, כי כתוצאה מהאירוע, הם לקו בתסמינים של פוסט טראומה, מצבם הנפשי הידרדר, והם נזקקים לטיפול נפשי ותרופתי באופן רציף. כמו כן, הם נאלצו להעתיק את מקום מגוריהם בשל יחסה של הסביבה, והאב נאלץ לעזוב את מקום עבודתו, דבר שהעמיס על התא המשפחתי הוצאות כלכליות משמעותיות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments