י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

עלה בטיסה לישראל ומזוודה כבדה נפלה על ראשו

תאונה כואבת במטוס, שהפכה את הנוסע לנכה. עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום:יח"צ
Monday August 28, 2023

טיסה כואבת: כשעונת הטיסות בעיצומה, זה מה שקרה לתושב איזור חיפה, שעלה על טיסה מארה”ב לישראל, ולא חשב, שבתוך דקות יגיע לבית חולים בניו יורק, לאחר שמזוודה כבדה נפלה מתא המטען שמעל המושבים במטוס, הישר על ראשו וצווארו.

צוות המטוס פינה מיד את הנוסע לטיפול רפואי בבית חולים מקומי בניו יורק,  ולאחר שמצבו התייצב העלו אותו על טיסה שהחזירה אותו לארץ.

באמצעות עו”ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לתביעות נזקי גוף, הגיש הנוסע, בשנות ה-30 לחייו, תביעת פיצויים לבית משפט השלום בחיפה, נגד חברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס, שממנה רכש את כרטיס הטיסה.

בתביעה נטען, כי גם בהגיעו לישראל, כאבי הראש והסחרחורות שבהם חש לאחר הפגיעה לא פסקו, למרות שנטל משככי כאבים. הנוסע פנה לביה”ח רמב”ם, התלונן על חולשה והגבלות תנועה בגב והצוואר, וכן על טשטוש ראיה. למרות שקיבל תרופות מצבו לא השתפר והוא נשלח לבדיקת MRI שהעלתה, כי הוא סובל מבקע דיסק בשתי חוליות בגבו. טיפולי פיזיותרפיה שעבר לא שיפרו את מצבו.

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה לנוירוכירורגיה, שקבע לו נכות של 20%. לטענתו, הפגיעה אירעה עקב רשלנותם של עובדי החברת התעופה, שלא דאגו לוודא, שהמזוודות תהינה מונחות בצורה בטוחה, שלא תגרום לתאונה.

עו”ד סאמי אבו ורדה מציין, כי התביעה מסתמכת על חוק התובלה האווירית שבו נקבע, שגם תאונה המתרחשת במקום המראת המטוס, בהתאם לאמנה בינלאומית, ניתן לתבוע אותה במדינה אחרת החתומה על האמנה, ובמקרה זה בישראל. התביעה משאירה בידי בית המשפט לקבוע את גובה הפיצויים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments