י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“תושבי קרית ביאליק לא צריכים לשלם עבור חנייה בכחול-לבן”

כך סבור יו"ר וועדת הביקורת במועצת העיר, יוסי ברבי, שהוועדה בראשותו הנחתה את מבקר העירייה לבדוק בשנה הקרובה את נושאי החנייה, התקציבים הבלתי רגילים והרכש

כל רשות מסודרת, שמתנהלת תוך איזון תקציבי, יכולה לטפל בנושא המים, כולל בתשתיות. יוסי ברבי
Sunday August 4, 2019
אבי שני

אין דבר יותר מרגיז מאשר לחזור הביתה, בשעות הערב, ולא למצוא מקום חנייה בקירבת הבית. בעקבות זאת, לא מעט תושבים מתייאשים ולבסוף מחנים במקום אסור ומקבלים דו”ח. יו”ר וועדת הביקורת במועצת העיר, חבר האופוזיציה יוסי ברבי, מגלה שקיבל תלונות רבות מצד תושבים, על קבלת דו”חות חנייה לא מוצדקים, מצב אותו בכוונתו לשנות. “מדוע שאזרח שומר חוק, המשלם מיסים, ישלם דו”ח בגלל שאין מספיק מקומות חנייה זמינים בעירו? זהו מצב בלתי נסבל, שיש לפתור בהקדם”.
מה אתה מתכוון לעשות?
וועדת הביקורת בראשותי קיימה מספר ישיבות לקראת שנת העבודה 2019 וקבעה, שמבקר העירייה יבדוק שלושה נושאים בשנה הנוכחית: מקומות החנייה, התקציבים הבלתי רגילים והרכש. ביקשנו שהמבקר יבדוק את כל מכלול החנייה בעיר, כולל חנייה בכחול-לבן, חניית נכים, אכיפה, רישום דו”חות ונוהל ביטולם. קיבלנו תלונות על ריבוי דו”חות חנייה בעיר וביקשתי ממבקר העירייה לבדוק את כל הנושא.
איך אפשר לפתור את הנושא וללכת לקראת תושבי הקריה?
הגשתי הצעת חוק, לפיה תושבי הקריה יחנו בחינם את רכביהם בכחול-לבן, מבלי שיקבלו דו”ח. על פי ההצעה, כל אזרח יקבל תו מיוחד, בלי תשלום, ויוכל לחנות חופשי בכחול-לבן, כפי שמקובל ברשויות מקומיות רבות ברחבי המדינה.
תהיה ביקורת מצד הוועדה על דרך יישום הממצאים?
כמובן. אנו מצפים שהמבקר יגיש את הדו”ח שלו ואז נעקוב אחר תיקון הליקויים שימצא, באופן מסודר. מי שיפעל לתיקון הליקויים הוא מנכ”ל העירייה, ליאור טרגן. אנו נוודא שכל הליקויים יתוקנו בפרק זמן סביר, מבלי שנושאים יידחו משנה לשנה.
באלו דברים נוספים עוסקת הוועדה?
במקביל לסוגיית החנייה, ביקשנו לבדוק את כל נושא התקציבים הבלתי רגילים (תב”רים), כמו מתי פותחים או סוגרים תב”ר, ואיך קובעים אומדנים ונהלים. כמו כן, ביקשנו לערוך בדיקה מקיפה בנושא הרכש. זה התפקיד של וועדת ביקורת ואנו נעשה אותו על הצד הטוב ביותר.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments