על הדבש ועל העוקץ: תושב קריית ים, מרגיש שעובדים עליו בעיניים. הוא קיבל מחברת “ישראייר” שובר פיצוי, בגין ביטול או עיכוב בטיסות, וכעת הוא מתקשה לממש אותו. בתביעה שהגיש לבית משפט השלום בקריות, הוא טוען, כי השובר שניתן לו, אינו ניתן למימוש מלא.
מהתביעה עולה, כי התובע קיבל מ”ישראייר”, שובר בסך 6500 שקלים בגין טיסות קודמות, שבוטלו או יצאו באיחור. כאשר ביקש התובע לממש את השובר התברר לו, כי ניתן לממש אותו בפעם אחת בלבד.
לדבריו, אם רכש כרטיס טיסה בסכום של 1000 שקלים, יתרת סכום הפיצוי, 5500 שקלים, נמחקת והולכת פייפן. לדבריו, גם אי אפשר לרכוש עבור כרטיס, ששולם באמצעות השובר, ביטוח ‘מגן טיסה’, דבר שמתבקש בימים אלה, שבו טיסות מתבטלות ואזרחים נתקעים בחו”ל. “שלילת האפשרות להוסיף את הביטוח, פוגעת בזכותי הבסיסית להגנה כלכלית. היא מהווה תנאי בלתי הוגן ואינה סבירה או חוקית בנסיבות העניין”, ציין התובע. לטענתו, יש בהתנהגות החברה משום הפרת חוק הגנת הצרכן, ולפיכך הוא מבקש פיצוי כולל בסך 16.500 שקלים. טרם הוגש כתב הגנה.