י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

תנאי כליאה לא נאותים לעצורים בביהמ”ש השלום בקריות

במסגרת דו"ח שהגישה הסניגוריה הציבורית עולה, כי ישנה פגיעה בזכויות אדם, צפיפות רבה, חוסר ניקיון, חום נוראי וקשירת אסירים שלא לצורך. ועוד מבית המשפט: פועל בניין נהרג במהלך עבודתו בקרית מוצקין, דו"ח של הסניגוריה הציבורית חושף ליקויים בתאי מעצר בבית משפט השלום בקריות, כתב אישום נגד תושב קרית אתא, שדרס הולך רגל והפקיר אותו, ועוד ועוד..

האח היה בקריז, דרש כסף לסמים, תקף ואיים על אימו ואחותו. צילום: אתר בתי המשפט.
Monday July 8, 2019
אורגד עמר

מי תקפה את מי?
גם במהלך החודש האחרון התרחשו ברחבי הקריות לא מעט מקרים של אלימות במשפחה ובין בני זוג. תושבת הקריות, בשנות ה-20 לחייה, נעצרה בחשד שהיכתה את בת זוגה ואיימה עליה בסכין. בת הזוג שהותקפה נפצעה ונגרמו לה חבלות. אלא שבבית המשפט טענה עו”ד ראניה סרוג’י מהסניגוריה הציבורית, שייצגה את החשודה, כי מרשתה היא זו שהותקפה, ואף הציגה בפני השופט חבלות על פניה וסימני נשיכה על אחת מידיה. השופט לא התרשם מהראיות והאריך את מעצרה ביומיים.
תושב קרית חיים, בן 53, נעצר לאחר שעפ”י החשד, חזר לביתו כשהוא בגילופין וחנק את אישתו עד שהתעלפה. מעצרו הוארך במספר ימים.
במקרה נוסף נעצר צעיר בן 29 מקרית אתא, בחשד שהשתולל בביתו, תוך ששבר חפצים ואיים על אימו ואחותו באמצעות סכין. בבית המשפט טען החשוד, כי היה בגילופין ואינו זוכר דבר מהאירוע. מעצרו הוארך ביומיים.

יצאה בשן ועין
תושבת הקריות בשנות ה-60 לחייה, הגישה כתב תביעה נגד רופאת שיניים מהאיזור, בטענה כי במהלך הטיפול עקרה לה 14 שיניים שלא לצורך, תוך שהחדירה לה 11 שתלים. לטענת האישה, מאז הניתוח היא אינה מסוגלת ללעוס מזון וסובלת מבעיות קשות במערכת העיכול. כמו כן טוענת האישה, כי היא נאלצת לעבור טיפולים לתיקון הנזק, בשווי של כחצי מיליון שקל.

תנאים גרועים לעצורים
מדו”ח שהגישה הסניגוריה הציבורית בעקבות ביקוריה במתקני כליאה ברחבי המדינה בשנים 2018-2017, עולה תמונה של ליקויים קשים בחלק מהמתקנים, ובהם במתקן המעצר בבית משפט השלום בקריות ופגיעה בזכויות אדם. בין השאר גילתה הסניגוריה הציבורית בביקוריה, צפיפות רבה, חוסר ניקיון, קשירת אסירים שלא לצורך וחום נוראי. עוד עולה מהדו”ח, כי המדינה ויתרה על ניסיון לשקם עצירים ואסירים ולשלבם בחברה, תוך הסתפקות בכליאתם בתנאים ירודים.
מביקורם של אנשי הסניגוריה הציבורית במתקן המעצר שבבית משפט השלום בקריות, עולה כי המתקן מכיל 4 תאי מעצר שגודלם כ-9 מ”ר. במועד הביקור שהו במתקן 9 עצורים ב-2 תאים, אולם לעיתים עומד מספרם על 20 עצורים ואף יותר. עוד עולה מהדו”ח, כי העצורים מובלים לאולמות הדיונים כשהם כבולים בידיהם וברגליהם, מבלי שהתקיימה הערכה פרטנית חדשה בכל הקשור בצורך שבכבילתם.

דוקורסקי: חוק שמירה עירוני

ירידה בפשיעה בקרית ביאליק
ברחבי קרית ביאליק, נרשמה ירידה מעודדת בנתוני הפשיעה. כך עולה מדו”ח של משטרת ישראל, שבדק נתונים שונים של עבירות פשיעה לשנת 2018, בהשוואה לעונה שקדמה לה. מהנתונים עולה, כי בשנת 2018 חלה ירידה של 19% בפשיעה עבריינית ועבירות רכוש בקריה. עוד עולה, כי חלה ירידה של 34% בהתפרצויות לכלי רכב וירידה של 67% בחטיפת תיקים וארנקים.
מנתוני המשטרה עולה, כי בשנת 2018 נרשמו 20,205 אירועים שטופלו ע”י מערך השיטור העירוני, לעומת 10,558 מקרים בשנה שקדמה לה. ראש העיר, אלי דוקורסקי, הביע שביעות רצון רבה מהירידה בנתוני הפשיעה, תוך שהדגיש כי הנתונים מעידים על הצלחתה של הפעלת חוק שמירה עירוני, תוך פריסת מצלמות אבטחה ברחבי העיר.

חשבוניות מס מזוייפות
בית משפט השלום בקריות נעתר לבקשת מחלקת חקירות מע”מ ומכס, תוך שהורה על שיחרורו בתנאים מגבילים של תושב קרית מוצקין, שחשוד בקיזוז תשומות שלא כדין בסך 1.3 מיליון שקל, תוך שימוש בחשבוניות מס מזוייפות. החשוד הינו בעל מניות בחברה העוסקת בשיפוץ מבנים ועבודות בניין.
השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב, קבעה כי ישנו חשד סביר, שהחשוד מעורב בביצוע העבירות והורתה על שיחרורו בתנאים מגבילים, הכוללים ערבות עצמית בסך 100,000 שקל וצו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.

הפקרת פצוע בכביש
כתב אישום הוגש נגד תושב קרית אתא, שדרס הולך רגל בעת שחצה במעבר חצייה ולאחר מכן הפקיר אותו כשהוא שוכב על הכביש. מכתב האישום עולה, כי הנהג לא האט את רכבו או בלם גם לאחר שפגע בהולך הרגל, וכמו כן, לא הגיש לו עזרה או הזעיק את כוחות ההצלה. עוד עולה מכתב האישום, כי לאחר התאונה החנה הנהג את רכבו במקום מרוחק מביתו ודיווח למשטרה דיווח כוזב, לפיו הרכב נגנב. הפצוע פונה לבית חולים, שם עבר ניתוח ולאחר מכן נזקק להליך שיקומי ממושך.

עו”ד פישמן: מאסר על תנאי וקנס

הבריח קופסאות סיגריות
עונש קל במיוחד נגזר על עולה חדש תושב הקריות, שהבריח 1,883 קופסאות סיגריות מאוקראינה לישראל, ולא דיווח על היבוא שלהן. סניגוריתו, עו”ד שרון פישמן, הציעה עיסקת טיעון, במסגרתה יוטלו על הנאשם מאסר על תנאי ותשלום קנס כספי, שהתקבלה ע”י בית המשפט.

 

מוות באתר הבנייה
תאונת עבודה קשה באתר בנייה בקרית מוצקין: פארס חמודה, פועל בניין בן 44, תושב הכפר בועיינה-נוג’ידאת, נהרג במהלך עבודתו באתר בנייה ברחוב יוסי בנאי, לאחר שהמשאית בה נסע התהפכה והזרוע שהזרימה בטון, פגעה בו בצורה אנושה. חובשים ופרמאדיקים של מד”א העניקו לו טיפול רפואי והעבירו אותו כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים רמב”ם בחיפה, שם נקבע מותו. הפועל הותיר אחריו אישה ו-3 ילדים. הוא היה נשוי בשנית, לאחר שאישתו הראשונה מתה ממחלת הסרטן. יצויין, כי מאז תחילת השנה נהרגו 39 אנשים בתאונות עבודה ברחבי הארץ, מתוכם 23 הרוגים בענף הבנייה.

ארדמן: הארכת מעצר ביומיים

פריצה לגני ילדים
מחוסר דיור בן 18 נעצר בחשד שפרץ למספר גני ילדים בקרית ביאליק. בבית המשפט שמר החשוד על זכות השתיקה. נציג המשטרה, רנ”ג שמעון תורג’מן, ביקש להאריך את מעצרו, תוך שטען כי נמצאו טביעות אצבעות שלו בכמה מגני הילדים. כמו כן הוסיף נציג המשטרה, כי מאחד הגנים נגנב רכוש יקר ערך, וכי עפ”י הערכת המשטרה, לחשוד היו שותפים בביצוע העבירות. סניגוריתו, עו”ד אוריין בן מוחה מהסניגוריה הציבורית, ביקשה לשחררו, תוך שהדגישה, כי לא מדובר בהתפרצויות מתוחכמות.
השופט שלמה מיכאל ארדמן, האריך את מעצרו של החשוד ביומיים.

רציחות ומעשי חיסול
עשרה עבריינים בכירים מאיזור חיפה והקריות, נעצרו לחקירה ע”י משטרת זבולון, בעקבות מקרי רצח וניסיונות חיסול שונים. במסגרת הפרשה חשפה המשטרה שורה של מעשי רצח של עבריינים, ניסיונות חיסול ואף ניסיונות לרצוח אישי ציבור, ובהם ראש עיריית חיפה לשעבר, עמרם מצנע, וסנ”צ בדימוס, יצחק טיילר, בעת ששימש מפקד היחידה המרכזית במרחב חוף. מקרה הרצח האחרון אירע בעיר נשר, כאשר העבריין אבי טובול, בן 42, נהרג במהלך פיצוץ רכבו, בחודש יוני 2019. עפ”י הערכת המשטרה, לטובול היו סיכסוכים עם עבריינים אחרים, על רקע הפעלת הימורים בלתי חוקיים ומכונות מזל. יצויין, כי בשנת 2005 נגזרו על טובול 8.5 שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בסיוע לביצוע רצח, במסגרת הפרשה שזכתה בכינוי “כנפיים שבורות”. עוד יצויין, כי חודשיים לפני רציחתו, ניצל טובול ממוות, לאחר שרכבו עלה באש.
מקרה הרצח של טובול, הוא האחרון בשורה של ניסיונות חיסול בקריות, בחיפה ובנשר, בשנתיים האחרונות. לאחרונה נפגעו באורח קשה תושב הקריות בן 33, המוכר למשטרה, ובת זוגו, בת 28, בפיצוץ רכב שהתרחש ברחוב הומה אדם במרכז הכרמל בחיפה, לאחר שמטען רב עוצמה התפוצץ בחלקו הקדמי של הרכב. עוברי אורח ואנשים שישבו במסעדות ובבתי קפה בעת הפיצוץ, טענו כי רק בנס לא היה הנזק כבד בהרבה, כאשר אנשים חפים מפשע היו עלולים להיפגע.
הגבר שנפצע נעצר בעבר בעקבות אירועי אלימות במועדון בחיפה והחזקה בלתי חוקית של נשק, וכחודש וחצי לפני פציעתו הקשה, ניצל בנס מניסיון חיסול שהיה באילת.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments