י"ד ניסן התשפ"ד, 22/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

העיתונאי אבי לפ הפך לבודק פוליגרף ולחושף שחיתויות

אבי לפ - בודק פוליגרף מוסמך - מכון פוליגרף אמינות
Monday July 25, 2022

חושף השקרנים: לפני כ-25 שנים, העיתונאי אבי לפ, שעמד מאחורי לא מעט סקופים עיתונאיים ולימים שימש כדובר עיריית קריית ביאליק, עזב את ישראל ועבר להתגורר בניו יורק, שם עשה שינוי קריירה, מעיתונאי מוכר העומד באור הזרקורים, לאיש ביטחון העובד בחשאיות ומאחורי הקלעים בכל יבשת אמריקה.

לדברי אבי לפ, הסודיות והדיסקרטיות, הן חלק חיוני ובלתי נפרד מעבודתו ולכן הוא מסרב בתוקף לספר פרטים, שהשתיקה יפה להם. לדברי לפ, במהלך עבודתו הביטחונית, הוא נחשף לעולם המרתק של הפוליגרף והחליט ללמוד פסיכופיזיולוגיה משפטית מהמומחים הטובים ביותר בעולם. לאחר מחקר יסודי ומקיף נחת  לפ בפילדלפיה, והחל ללמוד באחת האקדמיות היוקרתית בעולם, בניהולו של האיש והאגדה, נייט גורדון, שהיה באותה עת, גם נשיא ארגון הפוליגרף האמריקאי ה-APA. האקדמיה היוקרתית להכשרה חקירתית מדעית בפילדלפיה, המוכרת על ידי האיגוד האמריקאי לבודקי פוליגרף משטרתיים AAPP ועל ידי איגוד הפוליגרף האמריקאיAPA, הכשירה לאורך שנים רבות בודקי פוליגרף מוסמכים ידועים, שהגיעו אליה מכל רחבי העולם.

לפ: “מרבית האנשים אינם יודעים, שאיגוד הפוליגרף האמריקאי, משמש למעשה כארגון העל העולמי בתחום הפוליגרף, המתווה את שיטות העבודה המדעיות והסטנדרטים, שלאורם פועלים מרבית בודקי הפוליגרף המוסמכים בעולם בכלל ובישראל בפרט. אני חבר מלא באיגוד הפוליגרף האמריקאי החשוב ואני גאה בכך”.

לאחר תקופת לימודים והכשרה אינטנסיביים, השתלב אבי לפ בתחום הפוליגרף, וביצע בדיקות פוליגרף רבות לאנשים פרטיים, כמו גם לאירגונים עסקיים וציבוריים, לרבות בדיקות פוליגרף למועמדים לבית הספר לשוטרים של משטרת פילדלפיה.

הגעגועים לישראל הכריעו את הכף ואבי לפ, שחזר לארץ, החל מהר מאוד להתפרסם כבודק פוליגרף מוסמך ומומחה מקצועי, המוזמן תדיר להתראיין באולפני הטלוויזיה, כשהריאיון המפורסם ביניהם היה בתוכנית “המטה המרכזי” של איילה חסון, בדיון על הסערה סביב מינוי מפכ”ל למשטרת ישראל, ובדיקת הפוליגרף הפרטית שעבר המועמד המוביל דאז, ניצב בדימוס משה (צ’יקו) אדרי.

אבי לפ, המוסמך גם לבצע בדיקות לעברייני מין מורשעים בארה”ב, הפך עד מהרה גם לעד מומחה, המבוקש בבתי משפט בישראל והחל לקבל פניות רבות מבתי משפט ובתי דין רבניים, המבקשים להסתייע בתוצאות בדיקות הפוליגרף, על מנת לקבל החלטות מושכלות בפסק דין, כמו גם פניות מעורכי דין רבים המבקשים לסייע ללקוחותיהם.

כיום מנהל אבי לפ, שני מכוני פוליגרף ידועים. האחד הוא מכון פוליגרף אמינות והשני מכון פוליגרף סרדל שטרית. שני המכונים אמנם ממוקמים בקריות, אבל בדיקות הפוליגרף מתקיימות בכל רחבי הארץ וגם בחו”ל. לא מזמן, חזר לפ מהונג קונג, שם ביצע בדיקות פוליגרף לעובדים של חברה מקומית, אשר נגנב ממנה מטען גדול ויקר של מוצרי אלקטרוניקה. לפ: “העובדים שהיו מעורבים בגניבה נמצאו דוברי שקר בבדיקת הפוליגרף, שלאחריה הודו במעשה ואולצו להחזיר את הסחורה הגנובה לבעליה”.

כיום מבצע אבי לפ את כל סוגי בדיקות הפוליגרף הקיימים בתחום הפוליגרף, ללקוחות פרטיים ועסקיים ובהם: בדיקת פוליגרף לחשד בבגידות בין בני זוג, בדיקת פוליגרף תקופתית לעובדים, בדיקת פוליגרף מהימנות תעסוקתית למועמדים לעבודה, בדיקת פוליגרף לחשד בגניבת מידע וריגול תעשייתי, בדיקת פוליגרף למתן חוות דעת מומחה לבית משפט ועורכי דין, בדיקת פוליגרף לאימות גרסאות ויישוב סיכסוכים.

את בדיקות הפוליגרף מבצע לפ, עם מכשיר פוליגרף מתקדם ומשוכלל, כמו אלה הקיימים במרבית גורמי אכיפת החוק בעולם ממשטרת ישראל והשב”כ ועד ל-FBI וה-CIA שבארה”ב, כאשר לפני הבדיקה ולאחריה, הוא מבצע תישאול מקיף ומקצועי בטכניקות תשאול וחקירה שונות שהוכשר בהן בארה”ב.

לפ: “הפכתי מעיתונאי חושף שחיתויות לבודק פוליגרף חושף שקרנים. עשיתי בדיקות פוליגרף ללא מעט אנשים מפורסמים בישראל. תחום הפוליגרף הוא תחום מרתק עם הרבה סיפורים פיקנטיים ומדהימים, ואלמלא הדיסקרטיות והסודיות המתחייבת, הייתי יכול לכתוב על זה ספר”.

היכנסו והתרשמו מהאתר של אבי לפ: www.polygraphexam.co.il

הרשם
שלח הודעה אודות
2 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
ענת
1 שנה

היו לי חשדות שבעלי בוגד בי ופניתי למכון פוליגרף אמינות, כדי לעשות לבעלי בדיקת פוליגרף
מהרגע הראשון ועד שקיבלתי דו”ח מסודר, אבי לפ נהג בנו במקצועיות, ברגישות, בהגינות ושמר על דיסקרטיות
אני ממליצה בחום על מכון פוליגרף אמינות ועל אבי לפ

מושון
1 שנה

אלוף