ה' אלול התשפ"ד, 08/09/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

אולטרסאונד פרקי ירכיים לתינוקות בכרמיאל

בדיקת אולטראסאונד פרקי ירכיים בכרמיאל, ע"י ד"ר גואברה בכר, יחד עם מג'יד וכאמלה. צילום: דוברות כללית.
Wednesday June 26, 2024

בשורה להורי תינוקות: אולטרסאונד פרקי ירכיים לתינוקות, עכשיו גם בכרמיאל ואין צורך לנבוע לעיר הגדולה. מדובר בבדיקה קצרה, שאינה פולשנית או כואבת וללא צורך בהכנה מיוחדת. בדיקה זו נחשבת לכלי חשוב באבחון גדילה לא תקינה בקרב תינוקות. היא מבוצעת באמצעות גלי קול, במטרה לזהות מוקדם בעיות התפתחות הירכיים ,ולאפשר טיפול מהיר ויעיל של הבעיה.

ניתן לבצע את בדיקת האולטרסאונד כבר בגיל שבועיים, אך הגיל המומלץ הוא החל מגיל 6 שבועות עד חמישה חודשים, כשהזמן האידיאלי לבדיקה הוא בטווח גילאים 4-6 שבועות. כיום הבדיקה מיועדת לכלל התינוקות, אך עד לא מזמן, הבדיקה הייתה מומלצת לילודים עם גורמי סיכון כגון: לידת תאומים, ילד ראשון, לידת עכוז, גנטיקה, לידה בניתוח קיסרי, לידה טראומטית למשל, שבר עצם הבריח ויתר מי שפיר”, מסביר ד”ר ג’ואברה בכר, מומחה באורתופדיה, אורתופדיה ילדים ואורתופדיה כירורגית בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי, ואורתופד בכיר בבית חולים כרמל מקבוצת כללית.

בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי, ניתן לבצע את הבדיקה במספר מכונים ברחבי המחוז: נהריה, עכו, זבולון ולין, וכעת כאמור, מטופלי כללית בכרמיאל, לא צריכים להגיע לעיר הסמוכה, על מנת לבצע Us פרקי ירכיים. החל מהחודש ניתן לבצע את הבדיקה במרפאת כללית כרמיאל יועצת.

ד”ר בכר ג’ואברה, מבצע את הבדיקה הקלינית לתינוק ואת האולטרסאונד, בסיוע של טכנאי הרנטגן בכללית כרמיאל, מג’יד סכראן וכאמלה פארס. התוצאות ניתנות במקום. תיאום תור דרך כוכבית 2700.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments