כ"ג ניסן התשפ"ד, 01/05/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

אושרה תוכנית להתחדשות עירונית בקריית ים

התחדשות עירונית קריית ים. הדמיה: גושן אדריכלים
Wednesday May 17, 2023

שינוי פני העיר: תוכנית מתחם לכיש בקריית ים, אושרה עקרונית לקראת הפקדה בוועדה המחוזית חיפה. התוכנית הינה במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בקידום עיריית קריית ים והמינהלת להתחדשות עירונית. תקציב התכנון עומד על כ 1.5 מיליון שקלים. התוכנית תוסיף 432 יחידות דיור חדשות ו-כ-7,000 מ”ר שטחי תעסוקה ומסחר.

מתחם לכיש ממוקם בחלקה המזרחי של שכונה ד’ בקריית ים, בין שד’ הפלמ”ח לשד’ לכיש. תחום התוכנית משתרע על פני כ-16 דונם וכולל כיום 67 יחידות דיור. התוכנית מציעה את הריסתן של יחידות הדיור הקיימות, לטובת בנייתן של 432 יחידות דיור חדשות.

הבנייה במתחם תהיה בגבהים שונים, הנעים בין 6 ל-30 קומות. כמו כן, התוכנית מקצה שטחים לצורכי ציבור, שטחים ירוקים ושטחי מסחר. התוכנית מציעה שיפור משמעותי של המרחב הגובל באזור התעשייה ופסי הרכבת, ומציעה מרחב ציבורי איכותי ופעיל, ושדרוג בתי המגורים במתחם.

מנהל אגף התכנון. גורי נדלר. צילום: רוני כנעני

גורי נדלר, מנהל אגף תכנון, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: “העיר קריית ים, ממשיכה בתנופת ההתחדשות והתוכנית שאושרה להפקדה, מרחיבה את איזור ההתחדשות גם לחלקה המזרחי של העיר. במקביל לאישור העקרוני, הרשות להתחדשות עירונית והעירייה, פועלות בימים אלו גם להכנת תוכנית אב להתחדשות השכונה כולה”.

דוד אבן צור, ראש עיריית קריית ים: “תוכנית לכיש מתווספת לתוכניות נוספות המאושרות בתב”ע או להפקדה, אשר יחד ישנו את פני העיר קריית ים. זוהי תוכנית שהיא המשכה הטבעי של התפתחות מזרח העיר, לצד בינוי שכונות חדשות ומרכז מסחרי עירוני גדול. אני מברך על שיתוף הפעולה עם מוסדות התכנון, אשר שבים ומפגינים תמיכה בקריית ים. תודה לצוות המינהלת להתחדשות עירונית, לאגף ההנדסה ולרשות להתחדשות עירונית על קידום והובלת התוכנית, וכמובן לנציגי הדיירים, אשר ללא שיתוף הפעולה עימם, לא היינו יכולים להתקדם בקצב המרשים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments