כ"ג ניסן התשפ"ד, 01/05/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

אושרה תוכנית להקמת מגדלים בני 29 קומות בקריית ים

ההתחדשות העירונית הינה פורצת דרך. הדמייה: משרד עמוס ברנדייס
Wednesday May 10, 2023

משנים את פני העיר: הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (ותמ”ל), בראשות נתן אלנתן, אישרה אתמול (רביעי, 10.5.23) להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית רחבת היקף בקריית ים.

התוכנית ממוקמת בקו ראשון לים, במתחם הרחובות, שד’ פנחס ספיר מצד המערבי, לבין רחובות יוספטל ויששכר מצד המזרחי.

התוכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל והרשות המקומית, הינה על שטח כולל של 108 דונם, והיא כוללת 1,868 יחידות דיור בתמהיל מגוון, שיוקמו במבני מגורים בני 10 קומות, לצד מגדלים בני 18, 22 ו- 29 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-187 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות מאד (עד 55 מ”ר) ו-467 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות (עד 80 מ”ר), זאת במטרה לתת מענה של יחידות דיור מגוונות לקבוצות אוכלוסייה שונות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה כ-13,000 מ”ר תעסוקה ומסחר בעירוב שימושים, לאורך שד’ פנחס ספיר מול רצועת החוף. ברחובות הפנימיים של התוכנית, היא כוללת כ- 3,200 מ”ר של מבני ציבור, שישולבו בקומות הקרקע של מבני המגורים. בנוסף, התוכנית מקצה שטח ייעודי לטובת מוסדות חינוך, קהילה ורווחה. סך הכל כוללת התוכנית כ-11 דונם עבור מבני ציבור ועוד 3,200 מ”ר בהקצאות. השטחים הפתוחים בתוכנית הינם בהיקף של כ-10 דונם. שטח נוסף בייעוד מעורב, יכלול שטחים פתוחים, מבנים ומוסדות ציבור של כ-4 דונם.

התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי ומייצרת רשת של רחובות ושבילים, המאפשרת קישוריות מקסימלית ומיטבית בין העיר מצד אחד, ובין חוף הים מהצד השני. הרחובות החדשים והקיימים, יוצרים היררכיה המתאימה לכל התנועות, ומשפרת את הנגישות לתחבורה ציבורית, הליכה ברגל ולתנועות רכות.

כיום מצויים במתחם 452 יחידות דיור ב-14 מבני מגורים בני 3-5 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

דוד אבן צור, ראש העיר קריית ים: “תוכנית יוספטל היא תוכנית פורצת דרך, שתשנה את כל קו החוף של העיר. קצב ההתקדמות המהיר, התכנון האיכותי ושיתוף הפעולה של התושבים, הובילו ליצירת תוכנית יפה המתחשבת הן בצורכי ההתחדשות העירונית והן בקו החוף הטבעי שלנו. אני מבקש להודות למינהלת להתחדשות עירונית ולמהנדס העיר, לכל צוות התכנון, לרמ”י ולכל הגורמים שתומכים לאורך כל הדרך, ומביעים שוב ושוב אמון בקריית ים”.

יו”ר מטה התכנון הלאומי ויו”ר הותמ”ל, נתן אלנתן: “מדובר בתוכנית חשובה לפיתוח קריית ים. התוכנית מציעה מרחב אורבני איכותי ואינטנסיבי, ומחדשת את המרקם, תוך יצירת תוספת משמעותית של יחידות דיור”.

מתכננת הותמ”ל, אדר’ סיגי בארי: “התוכנית מייצרת מרחב ציבורי איכותי, באמצעים מגוונים ובהם עירוב שימושים, ורשת רחובות ושבילים שמעודדים צעדות, מאפשרת קישוריות בין המרחב העירוני וחוף הים, ומייצרת שטחים פתוחים ציבוריים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments