ט"ו ניסן התשפ"ד, 23/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

אזריאל: “יש האטה בהתחלות בנייה בקריות”

מקבל תמיכה מהציבור. יוסי אזריאל, יו"ר הוועדה לתיכנון ובנייה קריות, מ"מ וסגן ראש העיר קריית ביאליק. צילום: יח"צ
Wednesday February 10, 2021

האם שוק הנדל”ן חוזר לפעילות רגילה, או שהזמן יעשה את שלו ויחלפו עוד מספר חודשים עד שהמצב יחזור למצבו מהעבר? התשובה לשאלה הזו תלויה במי שמשיב: קבלנים ויזמים מציינים, כי מאז סוף שנת 2020 ותחילת 2021, הם מרגישים התעוררות של קונים ועלייה במכירות. 

יו”ר הוועדה המקומית לתיכנון ובנייה קריות וסגן ראש עיריית קרית ביאליק, יוסי אזריאל, רואה את התמונה קצת שונה: “בשנת 2021 עדיין נהיה לדעתי, תחת השפעת שנת הקורונה. התהליכים בבנייה לוקחים שנים וגם את ההשפעות נראה לאורך זמן. יש אי וודאות, יזמים חוששים להתחיל פרוייקטים חדשים, אנשים לא מצליחים למכור דירות כמו פעם ומתקשים לקנות דירות חדשות. הרבה אנשים איבדו פרנסה, יצאו לחל”ת ולכן הם ממש חוששים להתחייב לרכישת דירה חדשה. זה לא משהו שמשתנה בין רגע”.

יש קבלנים שמדווחים על נהירת קונים לאתרים השונים, זה יתכן?

אני לא מכיר תופעה כזו. מנגד, אני כן יודע, שיחידות דיור באיזורים מרכזיים, שפעם נמכרו עוד כשהיו על הנייר, נמכרות כיום רק לקראת סיום הבנייה. זה עדיין לא חזר למה שהיה פעם.

במהלך הסגר היו תושבים שניצלו את התקופה לבצע שיפוצים בבתים וגם הרחבות של יחידות דיור, מתוך מחשבה, שאולי בתקופת הקורונה הפקחים של הוועדה פחות עירניים?

הפיקוח שלנו עבד כרגיל ולא שמנו לב לתופעה שכזו. בכל מקרה, יש לפיקוח סדר עדיפויות וזה פחות להתעסק עם מישהו שסגר חלון אחורי במרפסת צדדית. בראש סדר העדיפויות של הפיקוח, עומדת תופעת הפלישה לתוך שטח ציבורי, כמו גם תופעת פיצולי הדירות. זו תופעה כאובה ומתמשכת והיא לא תיעלם בקלות. אבל אנחנו לא אומרים נואש, כי התופעה גם יוצרת עומס על התשתיות, גם פוגעת בשכנים, שרכשו למשל דירה בבניין עם 8 שכנים ויום אחד מתעוררים עם 12 שכנים. ברור שזה מיטרד ומי שמבצע את זה, עובר הרבה עבירות ולא רק בתחום חוקי הבנייה.

אתה אופטימי שהמצב יחזור לקדמותו?

מטבעי אני אדם אופטימי, צריך רק סבלנות, לשמור על הבריאות, לתת למגיפה לעבור והחיים יחזרו למסלולם, כולל התחלות בנייה. מתי זה יקרה, אין לי תשובה. צריך לשאול במחלקה מעליי בשמיים. יש שם מישהו אחר שמחליט.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments