כ"ג ניסן התשפ"ד, 01/05/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

אחות כללית הצילה חיי פועל שנפל מגובה רב

מיהרה להגיש סיוע לפצוע שנפל. האחות אתי קרמר. צילום: דוברות כללית
Thursday June 10, 2021

מנהלת הסיעוד במרפאת כללית טירת כרמל מערב, אתי קרמר, שהתה במרפאה בשעות הצהריים בהן היא סגורה לקהל, ולפתע שמעה זעקות רמות. היא יצאה מיד לראות במה המדובר והאם ניתן לסייע ופגשה באחד הפועלים בבניין ההולך ונבנה בסמוך. הפועל הנסער צעק וביקש עזרה לחברו הפצוע. אתי מיהרה להציג עצמה כאחות וציינה כי ברצונה לסייע. הסתבר שמדובר באדם שנפל מגובה 5 מ’, ואתי ביקשה מהפועל שייקח אותה אל הנפגע.

היה קושי להגיע לפצוע שנפל באיזור לא נגיש באתר הבנייה והפועל היה צריך להעביר את האחות מעל חומה גבוהה.

הפצוע שכב על הבטן, ניכר דימום רב מהראש והאוזניים והיה מעורפל הכרה. אתי הינחתה את חבריו לעבודה להזעיק דחוף מד”א ובמקביל החלה במתן עזרה ראשונה. היא וידאה שישכב במקום בטוח וללא תזוזה, לאחר ששטפה את פניו, איתרה את מקום הדימום ועצרה אותו בעזרת בגד שלקחה מאחד הפועלים.

במקביל, דאגה להרגיע את הפצוע ואת הסובבים ונשארה לצידו, עד שפונה בניידת טיפול נמרץ. מיד לאחר שפונה יצרה אתי קשר עם בית החולים כדי לוודא את מצבו. “הוא מורדם, מונשם ומצבו קשה, אך אני מתפללת לשלומו ומקווה שהצלחתי לסייע ולו במשהו למצבו. הייתה זו פגישה עם המציאות הקשה של פועלי הבניין שנופלים מגובה ונפגעים, ואני מייחלת לכך שתופעה זו תפסק. מי שראה במו עיניו את המחיר, שייעשה הכל למניעתה”, הוסיפה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments