י"ח ניסן התשפ"ד, 26/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

איזור התעשייה בקרית ביאליק יגדל ב-245 דונם

הדגש יינתן על מסחר, מקומות בילוי, הקמת בנייני משרדים, שתלווה בבנייה למגורים בקומות העליונות. שדרות חן. הדמייה: ערן מבל אדריכלים
Wednesday June 30, 2021

כניסתם של אלפי תושבים לשכונות החדשות בקרית ביאליק, הניעה את העירייה לחשוב עם הפנים קדימה. בימים אלו מקדמת העירייה תוכנית בניין עיר (תב”ע), שתאפשר הגדלה משמעותית של איזור התעשייה, באמצעות הרחבת זכויות בנייה בשטח הקיים, במקביל לקידום תוכנית ההרחבה של האיזור החדש, שיתפרש על 245 דונם, בכיוון השכונות המזרחיות החדשות שנבנות כעת.

השבוע קיים ראש העיר, אלי דוקורסקי, ישיבה בה הוצגו תוכניות הפיתוח המתגבשות. מטרת הישיבה הייתה לקדם תוכנית שתאפשר ניצול מירבי של הקרקע באיזור התעשייה הקיים לטובת יזמות ופיתוח, תוך הגדלת מגוון השימושים ופיתוח נגישות שתתמוך בנוחות המשתמשים. תוכנית זו נועדה לתמוך בצורה מיטבית בצמיחה המואצת של אוכלוסיית העיר, תוך פיתוח אפשרויות תעסוקה, יזמות, רכש ובילוי מקומי.

איזור התעשייה קרית ביאליק, המשתרע על כ-700 דונם, מתאפיין ברובו בתעשייה מסורתית, שמנצלת לרוב רק מחצית מזכויות הבנייה. באיזור פועלים יותר מ-1000 בתי עסק בהם מועסקים כ-5000 עובדים. רוב המבנים במיתחם הם בעלי קומה אחת או שתיים.

התב”ע החדשה שנדונה, תאפשר לבעלי נכסים באיזור התעשייה, כמו גם ליזמים חדשים, להקים מיזמי נדל”ן מבוססי תוספות בנייה לצד השבחת נכסים קיימים ובנייה חדשה באיזור ההרחבה.

רצועת המבנים הסמוכה לכביש 4 תתפתח לכלל שדרה מסחרית מודרנית, הנשענת על גישה נוחה וחנייה צמודה. כביש שירות חדש יספק כניסה נוספת למיתחם, לטובת משתמשי התחבורה הציבורית, כמו גם למגיעים לאיזור ברכבם הפרטי.

פיתוח החזית המערבית יאפשר הקמת בנייני משרדים בגובה מקסימלי של עד 8 קומות לצד דגש על מסחר ואולמות תצוגה.

מכיוון שדרות חן, הדגש יינתן על מסחר, מקומות בילוי והקמת בנייני משרדים שתלווה בבנייה למגורים בקומות העליונות.

התוכנית צפויה לשדרג את איזור התעשייה ולהתאימו לגידול המואץ של העיר. אלי דוקורסקי

שיפור דרכי הגישה לאיזור התעשייה, מהווה נדבך משמעותי בתוכנית, כאשר צעד ראשון בכיוון הינו פתיחת המחלף החדש, מחלף ביאליק צפון, המוביל מכביש 22 ישירות ללב איזור התעסוקה. בעתיד תטופל באופן דומה הגישה לאזור מכיוון כביש 4. ביצוע הפרויקט הופקד בידי החברה הכלכלית קרית ביאליק.

ראש העיר, אלי דוקורסקי: “התוכנית החדשה תהווה הכפלה של זכויות הבנייה, שצפויה לשדרג את איזור התעשייה ולהתאימו לגידול המואץ של העיר”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments