י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

איך לבדוק תקינות דוד שמש?

portrait of young electrician wiring an electric panel
Monday October 30, 2023

בשימוש יומיומי, גם דודי השמש האמינים ביותר עשויים להיתקל בבעיות הדורשות תיקון ותחזוקה בזמן. מאמר זה נוצר כדי לשפוך אור על הסיבות הנפוצות להתקלקלות של דודי שמש, הסימנים המוקדמים המצביעים על צורך בתיקון ועל מומחיותו של דוד שמש בתיקון תקלות אלו.

בדיקת תקלות בדוד שמש

בדיקת תקלות בדוד השמש היא פעולה חשובה כדי להבטיח את פעילותו התקינה וחימום המים בצורה אופטימלית. כאשר נתקלים בבעיות, חשוב להבין את החלקים הראשיים בדוד השמש ואת התקלות שעשויות להתרחש בהם:

בדיקת קולט השמש: קולט השמש הוא החלק העליון של דוד השמש, המסודר בזווית כלפי השמש. התפקיד העיקרי של קולט השמש הוא לאסוף את האנרגיה של השמש ולהפנות אותה למערכת החימום. במהלך הבדיקה, יש לוודא שאין תקלות כמו: שברים או חשיפת חלקים מתכתיים לשמש הישירה, שעשויות להשפיע על ביצועיו של קולט השמש.

אם נמצאות בעיות, יתכן שיהיה צורך בתיקון או החלפתו.

בדיקת מפסק הדוד השמש: מפסק הוא החלק המאפשר לשלוט בפעולת דוד השמש. זהו הרכיב המאפשר להפעיל את הדוד באופן ידני או אוטומטי, והמשמש לשליטה בטמפרטורת המים וזמן החימום. בדיקה של המפסק היא חיונית להבטחת פעילותו התקנית של הדוד.

במידה והמפסק לא פועל כראוי, זה יכול להביא לחוסר במים חמים. בדיקת המפסק ותיקונו או החלפתו יכולים לפתור את הבעיות הללו.

בדיקת גוף החימום: גוף החימום מכיל צינורות שעוברים בהם המים וכך הם מתחממים בתהליך חימום תרמי. זהו החלק שמספק את החום למים. במידה וישנם סדקים בגוף החימום או אפילו חשש, זה עשוי לפגוע בחימום במים גרוע יותר לגרום לנזילות. 

האם דוד השמש נקי מאבנית?

בדיקת אבנית בדוד השמש היא צעד חשוב בבדיקת תקינותו של דוד השמש ובהבטחת חימום מים תקין. אבנית נוצרת בצורה טבעית במים. אם היא נכנסת לתוך דוד השמש, היא עשויה לגרום לבעיות רבות:

  • בעיה במערכת החימום
  • נזילות
  • פגיעה במפסקים 

בדיקת אבנית היא פעולה יחסית פשוטה אך חיונית. נסו לבדוק אם יש אבנית בדוד השמש, ע”י פתיחת הכיסוי העליון ובדיקת הגוף התחתון של המכשיר. אם אתם מוצאים אבנית, יתכן שיהיה צורך להסירה בצורה זהירה כדי להבטיח פעילות תקינה של דוד השמש וחימום מים ביעילות.

האם קיימת נזילה מהדוד?

נזילה מדוד השמש יכולה להיות סימן לבעיה במערכת, ולכן חשוב לבדוק באופן יסודי אם באמת קיימת נזילה. 

הבדיקה הראשונית היא בדיקה ויזואלית של דוד השמש. נבדוק היטב את הקירות החיצוניים של הדוד לאחר חימום מים. אם נראית נזילה או טפטוף מהדוד, יש לזהות את המקום הנזילה.

בנוסף, נערוך בדיקת סביב דוד השמש ונחפש כתמי לחות, טיפות מים או סימני נזילות בקרבת הדוד.

במידה ונמצאת נזילה מסוימת, עלינו לזהות את מקור הנזילה ולפנות למומחה לתיקון או החלפת החלק הפגום. זה יכול למנוע פגיעות גרועות יותר ולהבטיח פעילות תקינה של דוד השמש.

אינסטלטור לבדיקת תקינות דוד השמש

במידה ואחרי ביצוע הבדיקות הנדרשות הגעתם למסקנה שדוד השמש דורש תיקון, החלפה או עבודה נקיון, חשוב לפנות לאינסטלטור מיומן ומוסמך שיכול לספק את השירות הנדרש.

בחיפוש אחר אינסטלטור, כדאי לבחון תעודות ורשיונות שלו על מנת לוודא שהוא מקצוען רשום וכשיר. יש לוודא גם את הניסיון והמומחיות שלו בעבודות דודי השמש ובתיקון תקלות בהם, אחד מבין המון מומלצים הם חברת – IGL אינסטלציה

כאשר האינסטלטור מבצע את התיקון או ההחלפה הנדרשים, יש לוודא שהמכשיר פועל ביעילות ותקינות ושאין בו בעיות נוספות. 

לסיכום, דודי השמש הם חלק בלתי נפרד מחיינו, והשמירה על תקינותם היא חשובה ביותר. במאמר זה, למדנו לזהות את הסימנים המוקדמים לתקלה בדוד השמש, והבנו את היתרונות שבשמירה עליו במצב תקין. אם נתקלתם בבעיה או תקלה, זכיתם להבנה אופטימלית על הדרכים האפשריות לטפל בהן.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments