י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

איך להוציא תו נכה לרכב

Wednesday November 1, 2023

הוצאת תו נכה מאפשרת לאדם עם מגבלה או לאדם אשר מסיע אדם עם מגבלה להחנות במקום חניה לנכים, להחנות במקום כחול לבן וכל זאת בלי חשש. התו עצמו מיועד לאנשים נכים ולכן ניתן להשתמש בו רק אם ישנו נוסע נכה ברכב או שהחניה היא לצורך איסוף נכה. כיוון שמדובר על תו חשוב לא פעם השאלה איך להוציא תו נכה לרכב.

בכתבה זו נבחן איך להוציא תו נכה לרכב ולא רק. ניגע בזכויות אשר עומדות לרשות אלו אשר מחזיקים בתו וכן נבחן מי יכול להיות זכאי לקבלו. כתבה זו באה לעשות סדר בתוך שאלות רבות ולהקל על אלו שזקוקים לתו ולהראות להם שהתהליך לא חייב להיות מסובך.

איך להוציא תו נכה לרכב 

על מנת להוציא תו נכה יש לפנות אל משרד הרישוי כשניתן להגיע אל המשרד באופן פיזי או לשלוח את הבקשה. לצורך הגשת הבקשה יש למלא טופס בקשה לתו נכה כשהוא חתום על ידי הנכה (או אפוטרופוס). בטופס יש למלא את מספר הרכב או הרכבים המיועדים לתו הנכה כשניתן להוסיף עד שני רכבים. 

לבקשה יש לצרף צילום תעודת זהות וספח, צילום פרוטוקול רפואי או אישור משרד הבריאות המעיד על יכולת התנועה. בעלי דרגת נכות רפואית בשיעור של 60% או יותר יכולים להציג פרוטוקול הוועדה הרפואית. בנוסף לכך יש לצלם את רישיונות הרכב ואישור אפוטרופוס אם רלוונטי. כדאי לדעת כי הנכה לא חייב להיות בעל רישיון נהיגה ואפילו לא חייב להיות בעל הרכב בפועל. 

מה אפשר ומה אי אפשר לעשות עם תו נכה

מחזיקי תו נכה יכולים להחנות את הרכב בכל חניה, זו המיועדת לנכים וזו שלא וכן במקומות בהם החניה אסורה. ניתן להחנות במקום אסור במידה ואין מקום חניה מסודר במקום, החניה לא מסכנת את התנועה או עוברי אורח. עם תו נכה ניתן להחנות בכחול לבן ללא תשלום וכן ניתן לקבל פטור תשלום לחניה ציבורית. 

כדי לקבל את כל ההטבות יש להחזיק בתו ברכב שמספרו תואם לזה שרשום עליו. על התו להיות בתוקף וניתן להשתמש בו אך ורק אם הנסיעה לצורך הסעת נכה.

זכאות להוצאת תו נכה

לעתים אנחנו יכולים לראות אנשים עם תו נכה שעל פניו לא נבין מדוע קיבלו אותו. הסיבה לכך היא שנכות לא תמיד נראית לעין. זכאות להוצאת תו נכה תהיה בתנאים הבאים:

  • הכרה על ידי ביטוח לאומי – נכה אשר הוכר על ידי ביטוח לאומי כמי שזקוק לרכב כדי להגיע למקום אחד לאחר יוכל להוציא את התו.
  • בעל 60% נכות ומעלה – על הנכה להיות מוכר כבעל 60% נכות או יותר וצריכה להיות קביעה כי תנועה ללא רכב עשויה לסכן את מצבו הבריאותי.
  • כיסא גלגלים או קביים – מי שנמצא נכה שלא יכול להתנייד ללא שימוש בכיסא גלגלים או באמצעות קביים יוכל להוציא תו נכה.
  • עיוור – עיוור בעל אישור ממשרד הרווחה יכול להוציא תו נכה.
  • חולי לב – במקרה של מחלות לב ובהן אקו לב או יתר לחץ דם ניתן לקבל זכאות לתו נכה לאחר בדיקה בוועדה רפואית.
  • נכים מטעם אגף השיקום של משרד הביטחון – נכים בעלי אישור ממשרד הביטחון יוכלו להוציא תו נכה. 
  • סוכרת – חולי סוכרת אשר סובלים מחסימת כלי דם יכולים לפנות אל הוועדה הרפואית כדי לבחון את הזכאות שלהם להוציא תו.
  • נפגעי פעולות איבה – במידה והם קיבלו אישור של ביטוח לאומי הם יוכלו להוציא תו נכה. 

עדין לא הבנתם איך מוציאים תו נכה? הוצאת תו נכה עם כאן בשבילכם יכולה להיות פשוטה, נוחה ומהירה. לבדיקת זכאות וקבלת התו במהרה, פנו אלינו עוד היום.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments