י"ח ניסן התשפ"ד, 26/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

ראש עיריית חיפה קליש נלחמת על חייה הפוליטיים

ממשלת ישראל הנוכחית החליטה לחסל את השלטון המקומי. ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם. צילום: יח"צ
Sunday July 18, 2021

סוף השבוע האחרון, היה עמוס במאות טוקבקים ותגובות ברשתות החברתיות, על התנהלותה של ראש העיר קליש רותם, אשר איבדה לא רק את אמון הציבור, אלא גם את אמונם של חברי המועצה.

בית המשפט המחוזי בחיפה, יידון היום בצהריים, בשאלה האם אפשר לכנס את ישיבת מועצת עיריית חיפה, כשעל סדר היום פיטורי סגני ראש העיר, העולים מיליוני שקלים בקדנציה. קליש רותם התנגדה למהלך, אותו מובילה קואליציית השינוי שהוקמה בשבוע האחרון בחיפה, קואליצייה שנהנית מרוב עצום במועצה ודורשת לפטר את סגני ראש העיר כשלב ראשון, לקראת הדחת ראש העיר עצמה. בסוף השבוע נחלה קליש רותם מפלה משפטית, לאחר שנשיא בית משפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, דחה את בקשתה למתן צו ביניים, למנוע את כינוס ישיבת המועצה.

ראש העיר וממלא מקומה, נחשון צוק, ביקשו בעתירה, כי בית המשפט יוציא צו ביניים, הקובע כי ישיבת המועצה לא תתקיים, עד שייחשפו כלל ההסכמות ו/או ההסכמים בין חברי קואליציית השינוי. השופט שפירא לא מצא מקום להוציא צו שכזה והיום בשעה 14.00, יתקיים הדיון המכריע לקראת ישיבת המועצה, שאמורה להתקיים בשעה 18.00. מקואליציית השינוי נמסר בתגובה להחלטת השופט שפירא: “אין ספק שהתכסיסים המשפטיים והפוליטיים של קליש רותם, לא מרשימים אף אחד. לצערנו, הם פוגעים בשמה הטוב של העיר חיפה. תפקידנו להתכנס ולהחזיר את העיר חיפה למסלול הנכון. זהו אקורד הסיום הצורם של עידן קליש רותם בחיפה”.

יצוין, כי היועצת המשפטית של העירייה, עו”ד ימית קליין, הודיעה לבית המשפט בשם העירייה, כי לפי דרישת משרד הפנים, יש לקיים את הכינוס המיוחד שנועד להיום, בשעה 18:00, וזאת בניגוד לעמדת ראש העיר.

חברי מועצת העיר חיפה, שלחו לראש העיר עינת קליש רותם, מכתב ובו דרשו לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין, ולהעלות לדיון את פיטורי שלושה מסגניה: דוד עציוני, לזר קפלון ושהירה שלבי. בצעד חסר תקדים בהיסטוריה החיפאית, חברו גם חברי מועצה מן הקואליציה, לחברי האופוזיציה, לקיום דרישה זו. סגן ראש העיר, דוד עציוני, כבר התפטר מתפקידו וחבר לאופוזיציה, כך שלמעשה הדיון היום יהיה בשאלת המשך כהונתם של שני הסגנים האחרים. לאחר שלקראת סוף השבוע חבר לקואליציית השינוי גם חבר המועצה אלי לנדאו מהגימלאים, הרי שאם תתכנס לבסוף המועצה היום, צפוי רוב מוצק של 18 חברי מועצה, נגד המשך כהונתם של שני סגני ראש העיר של קליש רותם, לעומת 11 תומכים.

שנתיים וחצי שחיפה הינה עיר ללא הנהגה, ללא מצפן וללא דרך. אלי בן דיין

חברי מועצת עיריית חיפה, מקרית חיים, החברים בקואליציית השינוי, מתנגדים בתוקף להמשך כהונתה של קליש. אומר חבר המועצה אלי בן דיין: “שנתיים וחצי שחיפה הינה עיר ללא הנהגה, ללא מצפן וללא דרך. בעוד שראש העיר ממשיכה בשלה ומוכרת לנו חזון על הנייר, העיר חיפה הולכת אחורה ואנו התושבים נאלצים להתמודד עם עיר מלוכלכת, כבישים הרוסים, תמורה אפסית לארנונה שאנו משלמים ובעיקר נאלצים לשמוע תירוצים, על למה שום דבר לא זז בעיר. כחברי מועצת השינוי, המשרתים את העיר, אנו נכתיב בכל כוחנו את סדר היום ונגרום לראש העיר להתחיל לעבוד ולפעול למען התושבים”.

עוד הוסיף חבר המועצה בן דיין: “אין ספק שקרית חיים וקרית שמואל, אשר הובטח להן להיות ״פנינה״, תהינה בראש סידרי העדיפות שלי בתור תושב הקרייה. ברשותי מספר תוכניות במגוון נושאים אשר יקדמו את קרית חיים וקרית שמואל, הן בנושא התשתיות שחייבות לעבור שידרוג, חיבור טיילת חוף הים, שיפור ועידכון תוכנית האב לקרית חיים, פארק הצירי ועוד נושאים חשובים שניתן וצריך לטפל בהם. אני קורא לגברת קליש, לשים את המפתחות ולתת לציבור לבחור ראש עיר, על מנת למנוע הידרדרות של העיר לנקודות שייקחו שנים רבות לתקן. כמובן שאנו סיעת הליכוד נאבק ונחליף את השילטון המנותק ששולט בעיר ונהפוך את חיפה היפה והאהובה שלנו, למקום טוב לחיות בו, למעננו ולמען ילדנו”.

צריך כישרון אמיתי להצליח לריב גם עם חברי הקואליציה. הילה לאופר. צילום: שמי רז

חברת המועצה, הילה לאופר: “לא קרה משהו שלא צפיתי אותו. כשראש עיר מתנהלת כשילטון יחיד, שנראה כדיקטטורה לכל דבר, מדהים אותי שהיא לא ציפתה, שתגיע לסיטואציה שכזו. מדהים כמה חוסר הבנה וחוסר בראייה המרחבית יש לה. צריך כישרון אמיתי להצליח לריב גם עם חברי הקואליציה, אפילו אם הם לא רוצים להישאר איתה. בי אישית, אין שום שמחה לאיד, אלא עצב גדול על כל מה שקורה לחיפה. העיר חשופה כבר שלוש שנים לכל ארחי פרחי, שיכול לעשות בה כרצונו, ואנו רואים איך ארגוני פשיעה השתלטו על שכונות, פשע שמעולם לא היה כמותו. היא הסתכסכה עם משרדי ממשלה, עם שרים וחברי כנסת, קציני משטרה, עובדי העירייה, חברי המועצה, ואפילו עם חברי הקואליציה שלה. איך אפשר לעבוד כשעסוקים בלריב ולהאשים את כל העולם? אני מאלו שהושיטו יד, הנחתי את הפוליטיקה בצד למען קידום נושאים חשובים, ואפילו שקיבלתי ביקורת על כך ועקיצות על שיתוף הפעולה שלי איתה, בנושא קידום הטיפול בבעלי חיים, היה ברור לי שאני באה לקדם, שלא כמו אחרים שמסרבים לשחרר את התיקים והתארים שאוחזים בהם. מהר מאוד הבנתי, ששיתוף פעולה אמיתי לא יהיה פה והדבר גם גוזל ממני זמן עשייה חשוב. לכן פרשתי מהוועדה לרווחת בעלי החיים, שאותה ביקשה שאקים ואנהל. מה יהיה? אני לא יודעת, אני יודעת שחיפה במצב מאוד לא טוב, ואני וחבריי לסיעת הירוקים של חיפה, נעשה הכל כדי לחלץ את חיפה מהמצב שאליו נקלעה”.

נצטרך לאזור סבלנות כדי לדעת, מה הצעדים הבאים של “מועצת השינוי” וכיצד ינהגו חברי מועצה אחרים. מוטי בליצבלאו. צילום: אלדד צלמים

חבר המועצה מוטי בליצבלאו: “נמתין להחלטת השופט בדיון, האם תכונס הערב המועצה, על פי בקשת משרד הפנים. כמובן שנצטרך לאזור סבלנות כדי לדעת מה הצעדים הבאים של “מועצת השינוי” וכיצד ינהגו חברי מועצה אחרים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
1 Comment
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
מוטי בליצבלאו , חבר מועצת העיר חיפה
2 שנים

אז נשיא בית המשפט המחוזי חיפה. שופט רון שפירא דחה היום את העתירה שלתקליש נגד חברי מועצת השינוי , חייב לקיים היום , 18/7 בשעה 18:00 , ישיבת מועצה מיוחדת , ובנוסף הטיל על קליש ונחשון הוצאות משפט בסך 12,000 שקל.