ט"ז ניסן התשפ"ד, 24/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

טענות עו”ד רועי קרן הביכו את המשטרה

המשטרה טוענת כי מצאה אקדח בבית העסק. הסנגור טוען, כי מדובר באקדח הזנקה. עו"ד רועי קרן. צילום: יח"צ
Thursday March 28, 2024

מי צודק: אקדח לירי או אקדח הזנקה, זו השאלה שעמדה במוקד דיון, שנערך אתמול (רביעי) בבית משפט השלום בקריות, שדן בבקשת המשטרה, להאריך בשמונה ימים את מעצרו של תושב קריית אתא, בן 43, בחשד להחזקת אקדח, ניסיון לייצר אמל”ח והחזקת רכוש החשוד כגנוב.

במהלך הדיון ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצר החשוד, שמנהל מגרש לאיחסון מכולות ומשאיות בקריית אתא, בגין עבירות של יצור, יבוא ויצוא של נשק בלי רשות, החזקת נשק ללא רשות על פי דין והחזקת נכס החשוד כגנוב.

פרקליטו של החשוד עו”ד רועי קרן, טען בדיון, כי מדובר באדם ללא עבר פלילי, נורמטיבי, בעל משפחה, שמנהל עסק גדול. לדבריו, האקדח שנמצא הוא אקדח הזנקה ולגביי חלקי האמל”ח, שנטען כי נמצאו, ציין עו”ד קרן, כי מדובר בצינורות, שניתן לרכוש בכל מקום. לדבריו, לא נמצא במקום חומר נפץ ולכן לא מדובר כלל במטען חבלה.

לאחר שהאזינה בקשב רב, ציינה השופטת איילת השחר ביטון פרלה בהחלטתה, כי ישנו בסיס ראייתי לחשדות המיוחסות לחשוד וכי קיימות עילות מעצר, חשש לשיבוש חקירה ומסוכנות. לאור זאת החליטה השופטת להאריך את מעצר החשוד ביומיים.

בתום הדיון בבית משפט השלום בקריות, הגיש עו”ד רועי קרן, ערר לבית משפט המחוזי בחיפה, שם טען בפני השופט שמואל מנדלבום, כי המשטרה הגיעה למקום הלא נכון ולאדם הלא נכון. השופט ציין בהחלטתו, כי על המשטרה להצביע עד מחר, על עיבוי מהותי של החשדות המועלים נגד החשוד ובין היתר, האם האקדח שנמצא במקום עסקו של החשוד, הוא אקדח הזנקה והאם הצינורות שנמצאו מהווים מטען חבלה, אחרת ישקול בכובד ראש את שחרור החשוד לחלופת מעצר.

עו”ד רועי קרן: “ניסיון המשטרה לייצר יש מאין הינו נפסד ונועד לכישלון. אני מברך על כך שבית המשפט המחוזי, קיבל את טענותיי והורה למשטרה לעבות את החשד בקשר לעבירות הנשק הנטענות, שאם לא כן, ישוחרר מרשי”.

הצינורות שנמצאו ברשותו של החשוד. האם הם מיועדים להכנת אמצעי חבלה, מבלי שנמצא חומר נפץ במקום? צילום: משטרת ישראל, מחוז חוף

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments