ט' ניסן התשפ"ד, 17/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ביקר בקרית ביאליק

השר אלקין ציין לשבח את התנהלות העירייה והעומד בראשה. ראש העיר אלי דוקורסקי ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין. צילום: דוברות בעירייה
Saturday January 15, 2022

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, ביקר בקריית ביאליק ונענה לבקשת ראש העיר, אלי דוקורסקי, ויעמיד תקציב בסך 2.5 מיליון שקלים, להכנת תוכנית פינוי-בינוי בנייני בקריית ביאליק, שתחליף את תוכנית תמ״א 38 שתסתיים בסוף השנה.

התוכנית החדשה תתמקד בראייה עירונית כוללת של התחדשות בנייני מגורים קיימים, תוך עדיפות להריסה ובנייה מחדש של בניינים קיימים, כדי להבטיח מוגנות לטווח ארוך, תשתיות חדשות ופיתרונות חנייה, שפעמים רבות לא מצאו מענה בתמ״א 38.

אל שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, נילוו המשנה למנכ”ל משרדו, עו”ד דוד עציוני, מנכ”ל רמ”י, (רשות מקרקעי ישראל) ינקי קווינט, ראש הרשות להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר והנהלת המשרד.

דוקורסקי הציג בפני השר את תוכניות הפיתוח של קריית ביאליק והסוגיות הקשורות ל”הסכם הגג”, עליו חתמה העירייה לפני מספר שנים. במסגרת ההסכם כבר אוכלסו בעיר כ-2000 יחידות דיור ונמשכים שיווקיים מואצים בשכונת נאות אפק. במקביל למבני מגורים מוקמים כעת 2 בתי ספר, גני ילדים, מעונות יום ומרכז מסחרי.

ראש העיר מעניק שי צנוע לשר השיכון והבינוי בביקורו בעיר. צילום: דוברות בעירייה

ראש העיר דוקורסקי: “לצד הפיתוח המואץ של השכונות החדשות, אין בכוונת העירייה לזנוח את השכונות הוותיקות ואת תושביה הוותיקים”.

דוקורסקי ביקש להגדיל את מספר הדירות להשכרה, על ידי הקמת יחידות דיור נוספות בבנייני הדיור המוגן, ברחוב ברנר בעיר. בין השאר הציג דוקורסקי את פרויקט שיקום חצרות הדיור הציבורי בשכונת צור, שלום וביקש את השתתפות המשרד בפרויקט. דוקורסקי ציין גם, כי מדובר באוכלוסייה המתגוררת בתחומי הדיור הציבורי המורכבת מקשישים, עולים חדשים, משפחות חד הוריות ומקבלי קיצבת הבטחת הכנסה. לאחרונה הקימה עיריית קריית ביאליק פארק צירי בשכונה, פארק אריאל שרון. היות והפארק גובל בכ-40 מבני מגורים, קיים שוני מובהק בין האיזור הציבורי המטופח לבין החצרות הפרטיות המוזנחות.

השר אלקין ציין לשבח את התנהלות העירייה והעומד בראשה: “ביקרתי בקריי ביאליק בכל תפקידיי הקודמים ואני שמח לראות כי העיר מתפתחת בצעדי ענק. בשנים הקרובות, קריית ביאליק עתידה להכפיל את עצמה ואף מעבר לכך. אני כשר הבינוי והשיכון, יחד עם בכירי משרדי, נמשיך לסייע ככול שניתן להתאים את גידול של האוכלוסייה לתשתיות הנדרשות, על מנת שלא לפגוע ברווחתם של התושבים. אין לי ספק שיחד ראש העיר נגיע ליעדים שהצבנו”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments