ה' אלול התשפ"ד, 08/09/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

בניין העירייה המיתולוגי בקריית ים נהרס

הורסים את בניין העירייה המיתולוגי. סרטון וידאו מצורף. צילום: עיריית קרית ים.
Tuesday July 23, 2024

חתיכת היסטוריה:  לאחר עשרות שנים של שירות לציבור, נהרס בניין עיריית קרית ים, סמל משמעותי במרכז המסחרי הוותיק “ניצן”, אשר פינה את מקומו לחזון עירוני של התחדשות ופיתוח.

במקום המבנה ההיסטורי, יקום מתחם הכולל 250 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה, כולל שטחי ציבור המיועדים גם למוסדות חינוך ואף הקצאה למלונאות, דבר אשר מבטא את הפוטנציאל הגובר של העיר. המתחם, אשר מכונה “לב העיר”, שווק על ידי רשות מקרקעי ישראל, במכרז בו זכתה חברת “בריטניה ישראל”.

פרויקט “לב העיר” הינו משמעותי במיוחד, כסנונית ראשונה מתוך סך של כמעט 10,000 יחידות דיור המתוכננות ברחבי העיר. תהליך שיווקו איפשר לעיריית קריית ים, לקבל שטח למבנה עירייה חדיש, ובכך לחסוך הוצאות של עשרות מיליוני שקלים.

ראש העיר קריית ים, דוד אבן צור וממלאת מקומו שיראל בר, על חורבות בניין העירייה הישן. צילום: עיריית קריית ים

ראש העיר, דוד אבן צור, רואה בפרויקט זה אבן דרך חשובה: “אנו לא רק משנים את פני העיר, אלא מעצבים מחדש את עתידה. זוהי הצהרת כוונות ברורה. קריית ים של המחר, תהיה מרכז אורבני תוסס, המשלב איכות חיים גבוהה עם הזדמנויות כלכליות”.

מהנדס העיר, יובל ברנוב, מדגיש: “הפרויקט תוכנן בקפידה, כדי להשתלב עם כלל המרקם העירוני המתחדש, לשרת את צרכי התושבים, לטפח את הקהילה ולהניע את הכלכלה המקומית”.

קריית ים ממצבת את עצמה כמובילה בהתחדשות עירונית במישור הארצי. לפי נתוני משרד הבינוי והשיכון מ-2022, קריית ים הובילה את טבלת הערים בצפון, במספר יחידות הדיור עם תוכניות התחדשות עירונית שאושרו, למעלה מ-3,000 יחידות דיור.

לידור מרגלית, בעלי חברת בריטניה ישראל, מסכם: “אנו גאים להיות חלק מפרויקט ‘לב העיר’, שמציע איכות חיים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. הפרויקט ישלב מגורים, מסחר ותעסוקה, תוך שימור המורשת העירונית והפיכת המבנה הישן למרכז קהילתי חי ותוסס”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments