ט"ו ניסן התשפ"ד, 23/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

ברית מילה מרגשת במחלקה האונקולוגית ברמב”ם

ההורים קיימו את טקס ברית המילה בביה"ח, כדי שגם האחות המאושפזת תהיה נוכחת. סירטון וידאו מצורף. צילום: באדיבות המרכז הרפואי רמב"ם
Tuesday March 16, 2021

צוות מחלקת המטואונקולוגיה ילדים במרכז הרפואי רמב”ם בחיפה, חגג אתמול ברית מילה לאחיה של ש’ בת ה-3, המטופלת במחלקה ומתמודדת עם לוקמיה. ההורים, שלא משו ממיטתה כבר שלושה חודשים, קיבלו את ההחלטה: “הצוות הפך למשפחה ולכן נחגוג את ברית המילה לתינוק החדש יחד עם הצוות”.

ש’, בת ה-3 בסך הכל, אובחנה כחולת לוקמיה לפני שלושה חודשים והחלה בקבלת טיפול במחלקת המטואונקולוגיה ילדים, שבבית החולים ע”ש רות רפפורט, בלב הקריה הרפואית רמב”ם. מצבה הרפואי המורכב של ש’ הפעוטה, תפס את הוריה, כשהם מצפים לילד, כאשר האם בחודש השישי להריונה. לאור מורכבות הטיפול בילדה, ההורים קיבלו החלטה שלא לזוז ממיטתה של ילדתם ולמעשה, מאז אישפוזה של ש’, הם מתגוררים איתה במחלקה. לפני כשבוע האם ילדה במזל טוב תינוק בריא ובמועד המתוכנן.

ההורים הנרגשים מצאו את עצמם בדילמה כיצד לקיים את טקס ברית המילה לילוד ולדאוג לכך, שגם אחותו המאושפזת תהיה נוכחת. המשפחה פנתה לצוות המחלקה בראשות ד”ר שיפרה אש, יחד עם סגניתה ד”ר נירה ארד-כהן, מנהלת שירות לוקמיה בילדים, ורות אופיר-בלמס, האחות האחראית, לקיים את ברית המילה במחלקה בנוכחות המשפחה הקרובה. הצוות התגייס מייד למשימה להפיק את הברית בפטיו של המחלקה.

הפטיו קושט ועוצב בבלונים צבעוניים בסיוע עמותת “לב – להילחם ביחד”, עמותה שהוקמה על-ידי הורים לילדים, שילדיהם טופלו בעבר במחלקה. הצוות אירגן מוזיקה, שקיות שי מלאות בבונבוניירות ו”מיני בשמים”, עליהם מברכים בעת בכי התינוק בברית. כדי להשלים להורים את החוויה המרגשת, צוות המחלקה פנה לירדנה שושן, בעלת צימרים “אצל ירדנה” מהישוב ספסופה, אשר תרמה להורים שני לילות מפנקים במיתחם הצימרים שלה. כל הצוות המטפל ומשפחות הילדים במחלקה נכחו באירוע המרגש שלא השאיר אף עין יבשה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments