ח' ניסן התשפ"ד, 16/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

חדרי מחשבים ללמידה מרחוק נתרמו לפנימיית “אהבה” בקרית ביאליק

חדר המחשבים שנתרם לפנימיית "אהבה". צילום: פנימיית "אהבה"
Wednesday September 30, 2020

רגע לפני החג והסגר שהגיע בעקבותיו, הוקם בכפר הילדים והנוער “אהבה” שבקרית ביאליק, חדר מחשבים נוסף לחניכי הפנימייה, ללמידה מרחוק, בתמיכת הפורום הציבורי כפרי הילדים והנוער. בשבוע האחרון חילק הפורום הציבורי כפרי הנוער והפנימיות 600 טאבלטים ו-200 מחשבים ניידים חדשים לילדי כפרי הנוער והפנימיות ובהם גם לחניכי פנימיית “אהבה”, במסגרת המיזם של הפורום הציבורי, “מחשב אחד משנה עולם”, בעזרתו הוקם חדר מחשבים נוסף לחניכי הפנימייה. 

לדברי רוני מלכאי, מנכ”לית הפורום הציבורי כפרי הנוער והפנימיות, משבר הקורונה הציב אתגר למערכת החינוך של למידה מרחוק, באמצעות מחשב, אולם חלק גדול מילדי הפנימיות וכפרי הנוער בישראל, שחלקם ילדים במצבי סיכון, ילדים ונוער ללא עורף משפחתי, או נוער עולה ללא הורים, אין באפשרותם לרכוש מחשבים ומעבר לניתוק החינוכי, הם חווים גם ניתוק חברתי. “נוצר פער בין אלה שידם משגת ובין אלה שגורלם לא שפר עליהם והם חיים במציאות של מחסור”, אומרת מלכאי. “כשמרבית הלמידה והפעילות החברתית עוברת לפעילות דיגיטלית, מצאו עצמם גם חניכי פנימיית “אהבה”, ללא היכולת להשתמש בטכנולוגייה, רק משום שאין ביכולת משפחתם לרכוש מחשב עדכני, מציאות שמקצינה את הפערים הדיגיטליים בחברה”.

“המחשבים שנרכשו על-ידי הפורום הציבורי וחדרי המחשבים שהקמנו בכפר הילדים יקדמו את חניכי הפנימיה שלנו ויאפשרו להם ללמוד בשנת הלימודים הקרובה מרחוק, על פי הנחיות משרדי הבריאות והחינוך וימנע מהם בידוד חברתי”, אומר יואב אפלבוים, מנהל כפר הילדים והנוער “אהבה”. “זו יוזמה מבורכת של הפורום הציבורי, המעידה על מחויבות ראשי הפורום לחניכים בפנימיות ובכפרי הנוער, ומאפשרים לא להשאיר את אותם חניכים מאחור”. 

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments