י"א ניסן התשפ"ד, 19/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

בת 14 בלעה פקק של בירה קורונה

הנערה חשה קושי בבליעה וכאבים עזים בשל הפקק שנתקע בגרון. צילום: המרכז הרפואי לגליל בנהריה
Wednesday October 20, 2021

בשעה שהקורונה משתוללת בעולם, ישנו אצלנו סיפור על קורונה, אבל לשם שינוי, לא מדובר הפעם בנגיף עצמו, אלא בבירה המקסיקנית המפורסמת. במרכז הרפואי לגליל בנהריה, גילו מה גרם לנערה בת 14, תושבת האיזור, לחוש קושי בבליעה וכאבים עזים בגרון: מסתבר, שהיא בלעה פקק של בקבוק בירה קורונה.

הכל החל כאשר הנערה הגיעה למיון ילדים של המרכז הרפואי בנהריה, עם קושי בבליעה וכאבי גרון מזה כמה ימים, מה שגרם לה לא לאכול כמעט דבר בימים הללו. מדובר בנערה עם צרכים מיוחדים, המתקשה לתקשר עם סביבתה, ולכן לא הצליחה להסביר להוריה כי בלעה את הפקק, אלא רק התלוננה ש”כואב לה”. יממה לפני הגעתה, היא נבדקה בחדר מיון בבי”ח אחר, אלא שהבעייה לא אותרה, ולאחר שהתלונות נמשכו הגיעה עם הוריה למרכז הרפואי לגליל בנהריה.

ד״ר איזנבך עם הפקק שהוצא בניתוח באמצעות הציוד האנדוסקופי. צילום: רוני אלברט

במיון ילדים עברה הנערה בירור מקיף ויסודי ע”י הצוות בראשות ד”ר עלי ח’טיב, מומחה ברפואת ילדים, ובין השאר בוצע לה צילום רנטגן, בו התגלה גוף זר בוושט. הנערה הוכנסה לחדר ניתוח, שם באמצעות ציוד אנדוסקופי ייעודי, הוצא מצינור הוושט פקק של בירה קורונה, ע”י צוות ממחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש-צוואר, בניהולו של ד”ר אייל סלע. הנערה אושפזה להשגחה למשך יממה ושוחררה במצב טוב.

ד”ר נתנאל איזנבך, רופא מתמחה במחלקת אף אוזן גרון, סיפר כי במהלך ההליך הניתוחי התברר, כי מעל לגוף הזר הצטברו שאריות מזון שונות, דבר שהיקשה על תהליך הוצאת הפקק.

מנהל יחידת אף אוזן גרון ילדים במרכז הרפואי, ד”ר מעיין גרובר: “לנערה היה מזל, שהפקק הגיע לוושט ולא לדרכי הנשימה, דבר שהיה עלול לגרום לחנק מיידי. יחד עם זאת, חשוב לדעת, שגם כאשר גוף זר נתקע בוושט, זה עלול להיות מסוכן, במיוחד כאשר יש לו קצוות מחודדים כמו במקרה הנוכחי. הדבר עלול לגרום לקרע בוושט ולזיהום מסכן חיים בצוואר ובבית החזה”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments