י"ב ניסן התשפ"ד, 20/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

גדרות “מדברות” באתרי הבנייה בקרית ביאליק

הגדרות המעוצבות יספרו את סיפורה של העיר וייבנו בחזיתות הפונות אל הרחוב או למרחב הציבורי. שכונת "נאות אפק". צילום: דוברות העירייה
Wednesday July 14, 2021

כמו במקומות רבים בעולם, תהפוך קרית ביאליק, לעיר השומרת על איכות חיי התושבים, גם באתרי הבנייה הרבים הפזורים ברחבי העיר.

הועדה המקומית לתיכנון ולבנייה קריות, קיבלה בישיבתה האחרונה את בקשת עיריית קרית ביאליק, לשינוי הנחיות מרחביות בנוגע להקמת גידור באתרי הבנייה בעיר וקביעת מראה אורבני אחיד.

מדובר בהנחיה להציב גדר “מדברת” על גביי גדרות בטיחות המקיפות את אתרי הבנייה.

כיום נמצאת קרית ביאליק בתנופת בנייה. מוקמות שכונות חדשות, בניינים וותיקים רבים עוברים תהליכים של חיזוק במסגרת תמ”א 38, בתי ספר עוברים חיזוק נגד רעידות אדמה, מוקמים גני ילדים, מעונות יום ומבני ציבור וחינוך נוספים.

החוק מחייב הצבת גדרות בטיחות באתרי הבנייה הללו. הגדרות הזמניות מכערות לרוב את המרחב הציבורי. בכדי לאפשר מראה אסתטי, אחיד ומודרני, החליטה עיריית קרית ביאליק, לדרוש מהיזמים והקבלנים להציב גדרות מעוצבות המספרות את סיפור העיר, את אתריה ואת כיווני התפתחותה.

הגדרות המעוצבות ייבנו בחזיתות הפונות אל הרחוב או למרחב הציבורי בגובה של כ-2 מטרים. ההנחיות החדשות יטיבו עם המראה של אתרי הבנייה ויהוו שטחי פירסום מרהיבים. באתרים ללא ניראות מהרחוב לא תדרוש העירייה את הוספת המדיה על גביי גדרות איסכורית. יזמים וקבלנים שירצו בכך, יוכלו להגיש בקשה לוועדת השילוט העירונית לשלב שילוטי פירסום שלהם על גביי הגדרות.

הגדרות באתרי הבנייה יספרו את סיפורה של הקמת העיר מימיה הראשונים ועד היום. אלי דוקורסקי, ראש העיר

אלי דוקורסקי, ראש העיר: “במדינות רבות בעולם, משתמשים כבר שנים רבות בגדרות המקיפות אתרי הבנייה לצרכי פירסום או העברת מסרים ואף למידה. העירייה מרחיבה כעת את מאגר התמונות שיודפסו על הגדרות ויספרו את סיפורה של הקמת העיר מימיה הראשונים ועד היום”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments