י"ד ניסן התשפ"ד, 22/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

גולני של מוצקין

מפקד פלוגה לשעבר בסיירת גולני, רס"ן טל תורג'מן, 28, קיבל בשבוע שעבר אות מצטיין הרמטכ"ל על פעילותו כמפקד פלוגה בסיירת. על הדרך שעבר בצוק איתן ("זה עיצב את דמותי"), על מרים פרץ (השראה לכל אדם) ועל קריית מוצקין (הבית שלי). ריאיון בלעדי עם קצין, גיבור וג'נטלמן. 

קיבל אות מצטיין הרמטכ"ל על פעילותו כמפקד פלוגה בסיירת גולני. רס"ן טל תורג'מן. צילום: דובר צה"ל
Thursday September 10, 2020

תורג׳מן משמש כמפקד מחזור בבא”ח גולני. הוא נשוי לחופית ואב לשני ילדים (רועי, 2.5) ונהוראי (1) ומתגורר בקריית מוצקין. 

תורג׳מן התגייס לצבא בשנת 2010 לחטיבת  גולני. לאחר שעבר את מסלול ההכשרה שנמשך שנה וארבעה חודשים, שימש כלוחם לתקופה קצרה ויצא לקורס מ”כים, שימש כמ”כ טירונים במשך מחזור ויצא לקורס קצינים, אותו סיים בהצטיינות. 

במבצע “צוק איתן” לקח חלק משמעותי כמפקד צוות צלפים. בהמשך שימש כמפקד הפלוגה המסייעת בגדוד 13 ואף זכה לפקד על פלגה בסיירת גולני. 

כיום, הוא משרת כמפקד מחזור אוגוסט 2020 בבא”ח גולני. ״תמיד רציתי להיות קצין ומפקד, לתרום תרומה משמעותית ולפתח את עצמי. מבחינתי ההצטיינות היא סגירת מעגל. התחלתי כלוחם בסיירת וחזרתי לשם כקצין מצטיין״.

טל, מברוכ. מצטיין רמטכ”ל (על תפקידו כמ”פ סיירת גולני) קיבלת צ’פחה מכוכבי?

קיבלתי טפיחה על השכם ולא בפעם הראשונה. הרמטכ”ל כבר אמר לי, שהוא פוגש אותי המון. המעמד היה מרגש ומכובד. 

מה השאיפות שלך?

השאיפות שלי מחולקות לשניים. הראשונה להיות איש משפחה ואז למצוא את האתגרים. כרגע כמובן אני שואף להיות מג”ד בגולני. 

עם אילו אתגרים התמודדת כמפקד בסיירת גולני?

גולני זה חוד החנית של הלחימה. אירוע משמעותי שהיה לי בשנתיים האחרונות, זה המימשק עם חיזבאללה על הגדר. אנחנו ממש שומרים על הגבול הצפוני של ישראל.

היית מפקד צוות צלפים ב”צוק איתן” ושם נחשפת לזוועות?

אחד האירועים שגרמו לי להמשיך באתגר הצבאי היה אר”ן (אירוע רב נפגעים), שבו נפגעה שרשת הפיקוד של גולני (נהרגו קצין האג”מ צביקה קפלן, סגן מפקד היחידה צפריר בר אור, שהיה אף חברי הקרוב, ומפקד היחידה רועי לוי שנפצע אנושות. בקרב הזה נהרגו שלושה לוחמים).

מה האירוע הזה גרם לך?

הוא עיצב את התפיסה שלי על המהות של מה שאני עושה כאן. מה המשמעות של להיות מפקד קרבי ולוחם, להבין מדוע אתה נלחם ומה אתה עושה.

בזמן הלימודים האקדמיים, נסע תורג’מן למסע בפולין, במשלחת “עדים במדים” ואיתו נסע אביו של צפריר בר אור. כל שנה אני פוקד את הקבר של צפריר. יצא לי לשוחח עם האבא על החוויה שלי, על החברות עם צפריר, שהיה בן אדם חם, בעל יחסי אנוש, מקצועי עם המון ניסיון, אחד שמדבר בגובה העיניים ועם המון המון דוגמא אישית. הוא חסר לכולנו.

יצא לך להתקל במחבלים?

תורג’מן שותק ונשאר צנוע. אבל כאמור במהלך שירותו רשם לא מעט התקלויות פנים מול פנים כשידו היתה על העליונה.

איך המעבר מתפקיד שטח בחוד החנית של הלחימה, למפקד בא”ח טירונים?

המעבר הוא מעבר חד. פתאום אני נוגע בבסיס של בני האדם שמגיעים פה לצבא. מגלה קשת רחבה של כור ההיתוך של צה”ל. כל העדות וכל המיגזרים וכולם אחים. יכולת ההשפעה היא גדולה. העיקר פה הוא פיקוד על 800 חיילים והכשרה שלהם לשירות צבאי משמעותי. אני יודע, שכל מה שאני מלמד אותם, זה מה שהם ידעו וזו התוויית דרך, נורמות ומשמעת. תרבות גולנצ’יקית.

אם שואלים אותך במילה אחת מה מאפיין גולנצ’יק ב-2020 לעומת שנים עברו?

המאפיין הוא בשני דברים. דבקות הניצחון וסוגיית רוח הלחימה. הבגרות והשימוש הטכנולוגיות השתפרו עם השנים. 

מה זה בשבילך קריית מוצקין?

מוצקין זה הבית. אני לא מגיע הרבה הביתה, אבל כשאני בא זו אתנחתא להיות איש משפחה, ועל הדרך אני אוכל פלאפל אצל התימני עם הילדים ועושה קניות במוצקין. חוצמזה, הילדים לומדים כאן בעיר, בגני ילדים ואני מאד מרוצה ממערכת החינוך כאן. 

מה אתה הכי אוהב לאכול?

אישתי מכינה קינוחים טעימים. עוגות, אלפחורס, עוגיות טעימות. כשאני נכנס הביתה ומריח את השניצלים של אישתי, אני מבין שאני הכי בבית בעולם.

מי המודל החיקוי שלך?

סבא שלי ז”ל (ניסן ארזוני) שהיה איש משפחה, צנוע, איש שעבד מהלב, עלה מבגדד, התגייס לצנחנים והקים את ביתו בישראל. מסגרת הערכים ודמותו תמיד תלווה אותי. 

ספר שקראת  לאחרונה?

“שירת מרים”. הספר של מרים פרץ, אימם של אלירז ואוריאל פרץ ז”ל.  היא האימא של גולני. היא מהווה השראה לכל אדם באשר הוא.

רס”ן טל תורג’מן בחיבוק אהבה עם ילדו בבית

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?

כשאני בבית, מנשק את אישתי והילדים. וכשאני בבסיס, קם לפנות בוקר ופותח את היום עם ריצת בוקר, שנותנת את האנרגיות לעשייה המשמעותית לאורך כל היום.

מסר לדור הצעיר שמתלבט היכן לשרת בקרבי?

“גולני זו משפחה. זה לא 3 שנים וגמרנו. זו תרבות, חטיבת העם במיטבה. חברויות לכל החיים, ערכים, מיפגש עם כור ההיתוך של החברה הישראלית תוך שירות קרבי משמעותי. זו עשייה שניקח לכל החיים.

התושבים ואני גאים בו. חיים צורי, ראש העיר קרית מוצקין

ראש העיר, חיים צורי, מלא גאווה: “טל הוא דוגמא ומופת של קצין מצטיין, שנמצא בחוד החנית של הלחימה, מכשיר את הדור הבא של הלוחמים, איש משפחה מסור ובעל למופת שאוהב את קריית מוצקין. התושבים ואני גאים בו”.

הרשם
שלח הודעה אודות
5 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
אלי וזהבית כהן
3 שנים

כול הכבוד שמור על עצמך ותמשיך להצליח

אבן - פז משה
3 שנים

כל הכבוד לקצין הצעיר עלה והצלח ושיתגשמו כל שאיפותיך אמנם אני התחלתי בגולני אבל הייתי גם בחטיבה 35 ובשריון אבל אני גאה בך ובמה שאתה עושה בחינוך דור הלוחמים הבא

חיים שבח
3 שנים

כל הכבוד לקצין והג’נטלמן עלה והצלח ואתה גאווה ומודל לחיקוי לכל הנערים בקיריית מוצקין

...
2 שנים

אחד האנשים הגבריים ביותר שיצא לי לדבר איתם.. באמת בן אדם זהב , בעזרת השם שיגיע כמה שיותר רחוק..

הלן לוי
3 שנים

טל תמיד היה דוגמה ומופת בכל דרכיו ????