ה' אלול התשפ"ד, 08/09/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

האחות אוקסנה שרייפר נותנת התקווה לחולי הסרטן

כמו השפן של אנרג'ייזר היא מתרוצצת בין החולות והחולים, הבאים לקבל טיפולי כימותרפיה ולהחלים מהמחלה הארורה. האחות אוקסנה שרייפר. צילום: דוברות כללית
Wednesday June 19, 2024

המלאך בלבן: המחלקה האונקולוגית של כללית במר”מ זבולון, נראה מדי יום כחדר מלחמה. משעות הבוקר מגיעים למקום כ-25 חולים אונקולוגים, כדי לקבל טיפולי כימותרפיה למחלת הסרטן בה לקו. הטיפול עצמו לוקח כ-5-6 שעות, חלקו בהרדמה, תוך טיפול צמוד לכל אחד מהחולים, גברים ונשים כאחד. כל חולה עם המחלה שלו וכל חולה עם הצרכים שלו.

בין החולות והחולים מתרוצצות האחיות כדי לתת טיפול מירבי, אולם בשל המחסור באחיות, קצב העבודה הוא על טורבו והאחיות מתרוצצות מחולה לחולה, כדי לעמוד בלוחות הזמנים. במהלך ביקור במרפאה ומעקב אחר האחות אוקסה שרייפר (52), ניתן מיד לראות, כי מדובר בעבודה שוחקת, הנעשית בלחץ רב. אוקסנה נראתה כמו השפן של אנרג’ייזר, בתנועה מתמדת בין החולים והחלפת העירויים.

האחות שרייפר, עלתה לארץ מאוקראינה בשנת 1995, לפני 29 שנה. במקצועה היא אחות מוסמכת, העובדת כבר 19 שנים במחלקה האונקולוגית במר”מ זבולון, ותחת ידיה עברו עם כל הצער שבדבר, אלפי חולות וחולי סרטן, מה שמצביע על כך, עד כמה המחלה הארורה הזו, נמצאת כמעט בכל משפחה בישראל.

למרות היותה של אוקסנה שרייפר, אישה נשואה וסבתא ל-3 נכדות, היא מתייצבת במחלקה האונקולוגית מדי יום, מתוך שליחות ותרומה לקהילה ולמדינה אותה היא אוהבת. היחס שלה לחולים מגיע מהלב. צריך לראות את העיניים של המטופלות והמטופלים, כדי לראות דרכן את התודה על הטיפול האנושי. אוקסנה היא אחת מצוות האחיות המסור, אשר באות לעבודה כדי להציל חיים וכדי לתת תקווה, שניתן להחלים מהסרטן.

רגע לפני שסיימה את יום העבודה המתיש אמרה אוקסנה: “החולים קיבלו את המחלה הקשה. אני נותנת להם את הלב ואת התקווה, שאפשר להחלים מהסרטן. עם הרפואה של היום זה בהחלט אפשרי”.

הרשם
שלח הודעה אודות
2 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
חבושה
2 חודשים

כל הכבוד 👏
עבודת קודש .
מאחל לה ולכולנו רק בריאות

פרידה לנקרי
2 חודשים

אין עלייך רוקסנה אישה נדירה עם הלב הכינגדול שאני מכירה אני זכיתי בך