ח' ניסן התשפ"ד, 16/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה חיפה, דחתה את בקשת הקבלן ניר גלבוע להקמת בניין בן 7 קומות בקרית ביאליק

ראש העיר טען בהתנגדותו, כי התוכנית המוצעת פוגעת במירקם העירוני. היזם ניר גלבוע
Tuesday November 3, 2020

בעקבות התנגדותו האישית של ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, דחתה בישיבתה האחרונה הוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה חיפה, את בקשת חברת “נאות גלבוע”, להקמת בניין בן 7 קומות ברחוב זינגר בעיר, במקום בית של קומה אחת בלבד.

מדובר בבית הנמצא על מגרש של 650 מ”ר ובעל דירה אחת. הקבלן ניר גלבוע, הציע בבקשתו להרוס את הבניין הישן ולהקים במקומו מבנה בן 7 קומות עם 11 יחידות דיור.

הבית ברחוב זינגר. הוועדה החליטה לדחות את התוכנית. צילום: דוברות עיריית קרית ביאליק

ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, התנגד בדיון לתוכנית המוצעת וציין כי מדובר באיזור בו רוב בתי המגורים הם נמוכי קומה והקבלן בבקשתו מבקש להגדיל את היקף שטחי הבנייה בכ-400%. דוקורסקי: “היקף שטחי הבנייה המבוקש, ייצור עומס גדול על התשתיות באיזור וישנה את ציביון הרחוב”. דוקורסקי ביקש לשמור על אופי הבינוי הקיים על פי התוכנית המאושרת, וציין כי בניין בעל 7 קומות אינו מתאים לסביבה וישנה באופן ניכר את הרחוב: “התוכנית המוצעת פוגעת במירקם העירוני באופן קיצוני ומכבידה על התשתיות, אשר אינן מסוגלות להכיל את כמות יחידות הדיור המוצעות”.

דוקורסקי הדגיש, כי קריית ביאליק נמצאת בין הערים המובילות בתחום ההתחדשות העירונית, בנוסף לבנייה המסיבית בשכונות החדשות, לכן בסמכות העירייה לקבוע את סדרי העדיפויות והאיזורים בהם תתקיים ההתחדשות והאיזורים בהם יישמר הצביון הקיים. לדברי דוקורסקי, תהליכי ההתחדשות חייבים להיות חלק מתוכנית המיתאר העירונית שתבנה תוך שיתוף הציבור.

לאור האמור החליטה הוועדה לדחות את התוכנית, תוך ציון כי התוכנית המוצעת על ידי היזם גלבוע, חורגת באופן משמעותי מהסביבה הקיימת ואינה מעניקה ערך מוסף לסביבה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments