המרכז לרפואה יועצת גליל מערבי, שנחנך בפברואר האחרון, מהווה אבן שואבת עבור אלפי מטופלים במרחב. במוקד: מגוון שירותי רואה דחופה ויועצת, מיון קהילתי מתקדם, שרשם כבר מעל 32,000 ביקורים, צוות רב מקצועי וזמינות כמעט מסביב לשעון.
המרכז שנחנך בקול תרועה רמה, מביא עימו בשורה של ממש, בתחום שירותי הבריאות, עבור קרוב ל-100 אלף מטופלים מהמרחב כולו, המשתייכים למגוון מגזרים ואוכלוסיות. המרכז משלב בתוכו מגוון רחב של שירותי רפואה דחופה ויועצת, מיון קהילתי מתקדם מן השורה הראשונה, בשילוב עם צוותים מנוסים ורב-מקצועיים.
המרכז הממוקם בבניין חדש ונגיש, על הכביש הראשי בכפר יאסיף, הצליח תוך פרק זמן קצר של חודשים בודדים, לשנות את כללי המשחק עבור תושבי האיזור, הודות לשורה רחבה של טיפולים רפואיים בטווח שעות רחב, וחוסך הגעה להמשך טיפול בבית החולים.
במוקד פעילותו של המרכז, עומד שילוב ייחודי בין ציוד רפואי מתקדם, לבין צוות ניהולי ורפואי רב תחומי, המורכב מאנשי מקצוע מובילים בתחומם. את המרכז מנהל ד”ר מהדי נסאר, מומחה ברפואת משפחה ויחד איתו בצוות הניהולי, שלי שמרלינג מנהלת האחיות, אהאב סלאמה המנהל האדמיניסטרטיבי, ורויל בסל מנהלת בית המרקחת, הפועלים עם אנשי צוות נוספים, כולם בעלי ניסיון עשיר ומחויבות למצוינות רפואית ולשירות אישי ומקצועי.
חרף תקופת המלחמה המאתגרת וימי מבצע “עם כלביא”, שכללו מעבר מהיר לשגרת חירום, הצליחו במרפאה להמשיך ולשמר רציפות טיפולית. לדברי ד”ר נסאר: “עברנו מלחמה בעצימות גבוהה. למרות האתגר הגדול, המשכנו לתת שירות רפואי במתכונת חירום. המרפאה עצמה ממוגנת, כך שיכולנו להמשיך לעבוד ובמקביל לארח צוותים ממרפאות אחרות, כדי שיוכלו להמשיך ולקבל מטופלים. גם צוות האחיות ובית המרקחת עבדו בעצימות פי שלושה מהרגיל. אמנם אנחנו לא מרפאה אחודה, אך עבדנו מסביב לשעון. זהו המקום להודות לכלל הצוותים מקרב לב”.
שלי שמרלינג, מנהלת האחיות במרכז, מוסיפה: “אני לא מכירה עוד מרפאה, במיוחד באיזור הצפון עם זמינות לשירותי רפואה מדי יום ברמה כל כך גבוהה. כמערך האחיות אנחנו מהוות צוות מקצועי, אמפטי ומלא חמלה כלפי המבוטחים. הצוות מורכב מאחיות מגוונות ברמה המגזרית, העובדות בסינרגיה מלאה ומוכשרות למתן עזרה ראשונה מתקדמת (קורס ACLS)”.
שמרלינג מתייחסת גם למדד שביעות הרצון מצד המבוטחים, המביעים אמון מלא כלפיי המרכז והצוותים הפועלים בו. “שביעות הרצון גבוהה במיוחד. זהו פועל יוצא של שירות הניתן מהר מאוד, תוך זמני המתנה קצרים. בנוסף, הצוות קשוב ומעניק מענה מקצועי ומהיר בסטנדרט הגבוה ביותר”.
רויל בסל מיח’איל, המשמשת כרוקחת אחראית במרכז, מציינת בשיחה עימה, את הערך המוסף, אשר לטענתה מעניק למרכז נדבך ייחודי. “אני מאמינה, שיחסי אנוש טובים ומכבדים, לצד למידה מעמיקה של הסביבה המרפאתית והעסקית גם יחד, תאפשר לנו כצוות, לתכנן ולהוציא לפועל תוכניות מרחיקות לכת. אלו יהפכו את בית המרקחת והמרפאה למובילות, בכל הקשור להענקת שירות וטיפול רפואי מקצועי מתקדם”.
לדבריה: “בית המרקחת הפועל במרכז, משמש כגוף מטפל ומייעץ, ובמקביל נותן מענה מקצועי ואמין לצוות ולקהל המטופלים. כמו כן, בית המרקחת משמש כמוקד לתרופות מיוחדות עבור מטופלים עם מחלות כרוניות ונדירות, כגון תרופות לסרטן, פוריות, או תרופות לילדים עם צרכים מיוחדים, הדורשות אישורים מיוחדים. מטרת העל מבחינתנו היא, להנגיש את הטיפולים הללו למטופלים בסביבה, תוך מתן ייעוץ רוקחי אישי, אמין ומקצועי”.
אהאב סלאמה, המנהל האדמינסטרטיבי במרכז, מוסיף: “אנחנו מקבלים פידבק מדהים מהתושבים. עצם העובדה, שרבים מהם לא צריכים ללכת לבית החולים ויכולים לקבל מגוון של שירותים במרחק נסיעה קצר, היא בגדר בשורה נהדרת. ככלל, אני מרגיש, שאנשים כאן צמאים לשירות רפואי איכותי. עבורנו זוהי זכות לשרת את הקהילה”.
המרפאה לרפואה יועצת גליל מערבי. צילום: דוברות כללית.