כ"ד ניסן התשפ"ד, 02/05/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הסופר שלמה אברמוביץ’ זכה בפרס ראש הממשלה

פרס ראש הממשלה הוענק ע"י השרה לשוויון חברתי מירב כהן, לשלמה אברמוביץ', בנוכחות מנכ״ל המשרד מאיר בינג. צילום: יוחאי צוברי
Thursday December 15, 2022

ספרות במיטבה: כ-300 שוחרי ושוחרות ספרות, גדשו עד אפס מקום את אולם האירועים של מרכז “חדרים” בחיפה, באירוע ההשקה של הספר ‘אל מקום שהלב מושך’, מאת פרופ’ ניצה בן דוב. באירוע ברכו הסופר חיים באר, הסופרת פרופ’ פניה עוז זלצברגר, ובלהה בן אליהו, שהפליאו בתיאורים ובניתוחים של ספר המאמרים שקיבצה פרופ’ בן דוב. הבייבי הטרי עוסק בש”י עגנון, יהודה עמיחי, א”ב יהושע, צרויה שליו, עמוס עוז, חיים באר, דן מירון, שמואל אבנרי, אליהו מידניק ואורי אלתר. פרופ’ ניצה בן דב, כלת פרס ישראל לספרות, לא הסתירה התרגשותה מכך, שאירוע ספרות בחיפה, יכול למשוך אליו קהל רב כל כך שהגיע להשקת ספרה.

בין המשתתפים באירוע היה גם שלמה אברמוביץ’, סופר ומשורר תושב קריית חיים ויו״ר אגודת הסופרים בחיפה והצפון. אברמוביץ’ זכה החודש בפרס ראש הממשלה לשנת תשפ״ב (חקר קהילות ישראל), על ספרו ״היומן הגנוז ממחנה הריכוז ג׳אדו״ (ידיעות ספרים, 2021).

הפליאו בתיאורים. הסופר חיים באר, הסופרת פרופ’ פניה עוז זלצברגר ובלהה בן אליהו. צילום: דני שטיינר

ביום המפגש ב”חדרים”, הודיע אברמוביץ’, על החלטתו לתרום את כספי פרס ראש הממשלה לתרגום ספרו לאנגלית, לאיטלקית ולשפות נוספות.

״הקהל הרב שגדש את אולם חדרים”, אומר אברמוביץ’, ״מוכיח שיש בחיפה ובקריות, קהל נרחב של שוחרי ספרות ושירה. לכל אירוע שכזה מגיעים כ-50-80 משתתפים, אך פרופ׳ ניצה בן דב וספרה, זכו לנוכחות נרחבת במיוחד”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments