י"ח ניסן התשפ"ד, 26/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הסתיימה “המכינה” לכיתה א’ בכללית

סדנת הכנה לכיתה א' ברוממה חיפה. צילום: דוברות כללית
Thursday June 3, 2021

בעוד כ-3 חודשים תחל שנת הלימודים החדשה ולקראתה דואגים ההורים לרכוש ילקוט וקלמר ממותגים, מדי ביה”ס והכנת סביבת הלימוד בבית. אך ההכנה החשובה ביותר, מציינת ענת קונס – מנהלת שירות הריפוי בעיסוק של כללית במחוז חיפה וג”מ, היא המוכנות והבשלות של הילדים בתחום המוטורי, קוגניטיבי, שפתי, חברתי ורגשי.

“המעבר לביה”ס הינו שלב משמעותי, המהווה שינוי דרמטי ותובעני בחיי הילד. כל ילד, גם ללא בעיות התפתחותיות ורגשיות, זקוק להכנה והדרכה כדי להבטיח את השתלבותו הטובה מבחינה חברתית ולימודית, הדרישות בחיי ביה”ס שונות מאד ממה שמוכר להם בגן. השנה הצורך לכך כפול, כי במהלך הקורונה הילדים שהו בבית ללא כל מסגרת, ולכן לא רכשו הרגלים שנלמדים בדרך כלל בגן חובה. אצל רבים התפתחו בעיות רגשיות והתערערו הרגלי חיים”, מסביר צוות הריפוי בעיסוק במכוני התפתחות הילד של הכללית במחוז חיפה וגליל מערבי, שמוביל את הסדנאות ההכנה לקראת כיתה א’ שנערכות במכוני התפתחות הילד ובמרפאות כללית.

הסדנאות נערכו בקבוצות קטנות של 10 ילדים בכל קבוצה וכללו 8 מיפגשים, במהלכם נלמדים היבטים שונים: התארגנות, פיתרון בעיות, ריכוז, זיכרון חזותי, העתקה מהלוח, אחיזת עיפרון ועוד. החלק האחרון של המיפגש מוקדש לשיחה והדרכת ההורים כיצד להיות תומכים ומסייעים, אך גם הצבת גבולות ומודעות לכך, שימנעו מהחלפת תפקיד המורה וכן את הילד בהכנת משימות. הכוונה היא להבטיח, שהילד יתחיל את הלימודים עם כישורים מיטביים ולא ללמדו מראש מה שילמד עם הכיתה כולה, רק כדי שיתבלט בימים הראשונים, כי אז הוא עלול להשתעמם. ההשתתפות בסדנא תורמת משמעותית גם להורדת המתח המתעורר בקרב הילדים וההורים לקראת הכניסה לביה”ס. במהלך הסדנאות ניתנה גם להורים הדרכה ראשונית בנושאים כגון חיזוק וגמישות תנועת אצבעות, אירגון הילקוט והקלמר לילדים עם קושי בהתארגנות וריכוז או השתלבות חברתית, וכאשר מאותרות בעיות שמחייבות טיפול נוסף, מפנות המנחות את תשומת לב ההורים ודואגות להפנות את הילד לטיפול מתאים.

היתרון בסדנאות הכללית, בשונה מההיצע הגדול בשוק הפרטי, הוא ברמה הגבוהה של המנחות, שכולן מרפאות בעיסוק שעברו הכשרה והסמכה בטיפול בילדים והכנתם לביה”ס. הסדנאות אינן כלולות בסל הבריאות ולכן מוצעות במחירי עלות, אך נערכות לא למטרות רווח, כך שמחירן נוח ביותר ועמיתי כללית מושלם נהנים מהנחה משמעותית נוספת.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments