י"ג אלול התשפ"ד, 16/09/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הצלת חיים במרפאת כללית נווה עתלית

האם אורית עם בתה אלמוג, הגיעו לומר תודה לד"ר אורי ניצן, על הצלת החיים. צילום: אלבום משפחתי.
Tuesday September 3, 2024

רגעי חרדה: בתשעה באב האחרון, קצת לפני השעה 11:00 בבוקר, נכנסה אורית גרוסמן, למרפאה החדשה של כללית בעתלית, שרק חגגה את פתיחתה, בקריאות בהולות שהיא זקוקה לעזרה, כי הבת שלה, אלמוג לא בהכרה.

ד”ר אורי ניצן, רופא משפחה במרפאה, חש מהר לעזרת האם. “בעודי סוגר את דלת המרפאה, מתכונן לרוץ עם האם לביתם, נכנס האב למרפאה, כשהוא אוחז בילדה חסרת הכרה בזרועותיו”. ד”ר ניצן יחד עם האחות שרון בוים, פעלו במהירות וביעילות על מנת להעניק טיפול חירום לילדה.

“מיד הכנסנו אותם לחדר טיפולים והשכבנו את הילדה על המיטה”, מספר ד”ר ניצן, “שם הבחנו כי היא מפרכסת בכל חלקי גופה ואינה בהכרה כלל. מיד אבטחנו נתיב אויר ובדקנו סימנים חיוניים, תוך כדי איסוף מידע קריטי מההורים”.

לדברי ההורים, הילדה בריאה לחלוטין, ללא רקע רפואי או היסטוריה של פרכוסים. לא היה סיפור של מחלת חום או חבלה, והם שללו אפשרות של נטילת חומרים בטעות. “הילדה נמצאה במיטתה בבוקר כשהיא מפרכסת ואינה מסוגלת לדבר, מצבה החמיר במהירות, מה שהוביל את ההורים לפנות לעזרה”, מסביר ד”ר ניצן.

האחות שרון הזעיקה ניידת טיפול נמרץ של מד”א ובמקביל פתחה וריד במיומנות, על מנת להכין את האפשרות למתן טיפול תרופתי, בעוד הצוות מתכונן לתת טיפול תרופתי להרגעת הפרכוס, שפסק ספונטנית. כאשר ניידת טיפול נמרץ הגיעה, הילדה כבר לא פרכסה, אך עדיין הייתה במצב של חוסר התמצאות ובלבול. היא פונתה לבית החולים רמב”ם, שם עברה סדרה של בדיקות מקיפות.

“אנו שמחים לדווח, כי הילדה שוחררה לביתה במצב טוב, ערנית וחיונית, ותמשיך במעקב נוירולוגי,” מסכם ד”ר ניצן. “התגובה המהירה והטיפול המידי היו קריטיים במקרה זה”.

ד”ר ניצן מסביר על תופעת פרכוסים בילדים צעירים: “פרכוס בילדים יכול להתבטא בשלל אופנים, כשהחמור ביניהם הוא פרכוס טוני קלוני כללי, כפי שנצפה בילדה זו. במצבים אלו הדבר החשוב לביצוע באופן מיידי הוא לקרוא לעזרה, להרחיק חפצים קשיחים או חדים, להניח חפץ רך מתחת לראש, ולהטות את הילד לצד כדי לאבטח נתיב אוויר”.

לאחר מספר ימים חזרה אורית יחד עם בתה אלמוג, כשבידיה עוגיות ביתיות וחיוך רחב על פניה. זה היה רגע מרגש עבור כל הצוות. האם הביעה את הכרת התודה העמוקה שלה לצוות המרפאה, על תגובתם המהירה והמקצועית שהצילה את חיי בתה. ביקור זה היווה תזכורת מרגשת לצוות המרפאה, על החשיבות והמשמעות של עבודתם היומיומית בקהילה.

 

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments