י"ד ניסן התשפ"ד, 22/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הושק ספרו החדש של האומן והסופר אייל מויאל

ראש העיר חיים צורי בהשקת ספרו של הסופר אייל מויאל. צילום: דוברות העירייה
Monday June 19, 2023

משכמו ומעלה: טקס השקת ספרו החדש של האומן והסופר, אייל מויאל, התקיים אתמול (שני), בלובי של היכל העירייה בקריית מוצקין, במעמד ראש העיר חיים צורי, סגניו, חברי מועצה, מנהלי מחלקות, עיתונאים ובני משפחה.

מויאל, תושב מוצקין,עיתונאי מצליח בעברו, הציג בפני המוזמנים את ספרו: “לצייר אותך – געגועיי לרצח בכיכר”, הקריא מספר שירים והודה לראש העירייה על הפירגון והתמיכה. הספר  ’לצייר אותך’, כולל  222 עמודים של חוויה, שמחה, צחוק, התרגשות, דמע, אומנות ותרבות. מדובר בסיפורים קצרים, שירים, ציורים, תמונות, צילומים ויצירות אומנות.
שני סיפורים קצרים מהספר זכו בפרסים: ’הזמיר’ הוצג במופע ’משחקי הטקסט’ במוזיאון חיפה, בביצוע של אנסמבל ’פספורט’ ובבימויה של יעל קרמסקי, ובהצגה ’זה בא כמו צייד’ בתיאטרון ’הסימטה’ ביפו. הספר ’הפסנתר של סבתא’ זכה בפרס ’הליקון’ לסיפור הקצר.

כריכת הספר לצייר אותך של הסופר אייל מויאל

בנוסף, שירים, סיפורים ויצירות אומנות מהספר, פורסמו בכתבי עת ספרותיים (’בין סגול ובין תכלת’, ’שבילים’, ’מילה במקום’ ועוד). יצירות אומנות מהספר הוצגו בתערוכות בארץ ובעולם.
’לצייר אותך’ הוא ספרו השני של מויאל.  ספרו הראשון, ’אדומה’ יצא לאור ב-2020 וזכה להצלחה רבה ולביקורות אוהדות. אייל מויאל הוא עיתונאי, סופר, משורר, צייר ואומן ישראלי זוכה פרסים, יליד 1970. בסיפוריו, בשיריו וביצירתו מבטא מויאל את עולמו הפנימי, את תחושותיו ואת סלידתו מאלימות מגדרית, מגזענות ומצביעות.
מויאל, חבר באגודת הציירים והפסלים, נשוי לרונית ואב לשתי בנות, דניאל ועדן. מתגורר ויוצר בקריית מוצקין. מלגאי של ’קרן רבינוביץ’ לאומנויות ומפעל הפיס.
עבודותיו הוצגו בעשרות תערוכות קבוצתיות ובתערוכות יחיד בארץ ובעולם. הסרט ’קריות על המים’ שעוסק, בין השאר ביצירתו של מויאל, צולם והוקרן בשנת – 2021 במוזיאון חיפה.
עבודותיו של מויאל נמצאות באוספים פרטיים ומוצגות בתערוכות בארץ ובעולם.
הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments