י"ב ניסן התשפ"ד, 20/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

התחדשות עירונית חברתית בקרית שמואל

את התוכנית יזמה חברת "שקמונה", בשיתוף עם עיריית חיפה. הדמיה: גיורא גור ושות אדריכלים בע"מ באמצעות AA STUDIO
Tuesday April 13, 2021

הוועדה המקומית לתיכנון ובנייה, אישרה לאחרונה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית ברחוב אריה לוין, בחלקה הצפוני של קרית שמואל. התוכנית מציעה לחדש את מיתחם המגורים הוותיק במסלול עיבוי בינוי.

את התוכנית יזמה חברת “שקמונה”, חברה ממשלתית עירונית לשיקום הדיור בחיפה, בשיתוף עם עיריית חיפה, המתייחסת למיתחם של 80 דירות קטנות, בשטח ממוצע של כ-38 מ”ר, הבנויות בחמישה מבנים בני ארבע קומות מעל קומות עמודים, הפרוסים על שטח כולל של 5.6 דונם. 

מדובר במבנים ישנים, שאינם עומדים בתקן רעידות אדמה, ללא מיגון ומעלית, ומספר חניות נמוך. כ-90% מדיירי המיתחם הינם שוכרים, כאשר רבע מכלל בעלי הדירות הינם דיירי דיור ציבורי של חברת “שקמונה”. 

בשנת 2018 החליטה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, על הכרזה מיקדמית של המיתחם כמיתחם עיבוי במסלול יזמי. התוכנית מקודמת ע”י אגף תיכנון עיר והמחלקה להתחדשות עירונית, והינה בסמכות הוועדה המקומית, המהווה  וועדה עצמאית מיוחדת, אשר רשאית לדון ולאשר תוכניות התחדשות, התואמות את תוכנית המתאר העירונית חפ/2000. 

חברת “שקמונה”, מקדמת את התוכנית בשיתוף וועד הדיירים, כאשר עצם ההתארגנות יצרה לראשונה קהילה בקרב הדיירים. התוכנית מציעה שידרוג של המבנים הקיימים, תוך חיזוק, מיגון, שיפוץ, תוספת מעליות, ממ”דים ומרפסות, להגדלת שטחי הדירות הקיימות והשבחת דירות הדיור הציבורי ודיירי המקום. זאת לצד תוספת של 84 יח”ד חדשות של 3-5 חדרים שייבנו מעליהן. שטחי קומת הקרקע מיועדים לצרכי הציבור, מתוך חשיבה על יצירת מירקם חברתי ומתן מענה לצרכי האוכלוסייה. בסך-הכל יכלול המיתחם 164 יח”ד. 

בנוסף יוסדרו במיתחם החניות לצד שטחי ציבור חדשים שיוכשרו לטובת דיירי המיתחם. על פי המלצת מהנדס העיר, טרם הגשת היתרי בנייה, תוגש תוכנית בינוי ופיתוח לכל המיתחם ותיכלול בין היתר את העמדת המבנים במיתחם, חתכים וחזיתות, חתכי רחוב, הפיתוח המוצע בכל מגרש ולאורך הדרכים, הגבולות, לרבות נטיעות, ריצופים, מעקות, גדרות ופרטי פיתוח מוצעים, כגון ספסלים, אשפתונים, חיפויים, ארונות ונגישות לתשתיות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments