י"ט אדר ב' התשפ"ד, 29/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

התקווה החדשה של גדעון סער

אנו נחזיר את הכלכלה למסלול של צמיחה באמצעות מספר צעדים מיידיים. ד"ר יפעת שאשא ביטון וגדעון סער, במיפגש עם תושבים בקניון. צילום: יואב דודקביץ
Thursday March 11, 2021

פחות משבועיים לפני הבחירות הארציות, תפסנו את יו”ר מפלגת “תקווה חדשה”, גדעון סער, לריאיון עומק אישי ופוליטי, בו הוא מספר מדוע עזב את ה”ליכוד” והקים את “תקווה חדשה”, וכיצד יוכל להקים ממשלה. כמו כן הוא מגלה, מה הדבר הראשון שיעשה כראש ממשלה, ואיך להוציא את המשק מהמשבר הכלכלי החמור אליו נקלעה המדינה.

ישראל חייבת ממשלה שעובדת בשביל האזרחים ולא להיפך. גדעון סער. צילום: יואב דודקביץ

תסביר לנו למה להצביע למפלגת “תקווה חדשה”?

אנו חייבים לעשות שינוי במדינה ורק “תקווה חדשה” יכולה לעשות זאת. אני היחיד שיכול להקים ממשלה יציבה ומתפקדת אחרי הבחירות, לאחד חברה שסועה ולשחרר מערכת פוליטית תקועה וחסרת יציבות. למרות שהקמתי את המפלגה לפני שלושה חודשים בלבד, יש לנו כבר 140 סניפים פעילים ושוקקי חיים, עשרות אלפי מתנדבים שפרוסים בכל רחבי הארץ ומאות אלפי תומכים שרוצים שינוי ומבינים ש”תקווה חדשה” היא הדרך היחידה להביא אותו. 

אלפי תומכים רוצים שינוי של השילטון ומבינים שאנו הפיתרון. צילום: יואב דודקביץ

למה דווקא אתה?

בזירה הפוליטית הנוכחית, אני המועמד היחיד שמביא ניסיון רב שנים, רקורד של עשייה ויכולת אמיתית להחליף את השילטון. במשך יותר משני עשורים הייתי בצמתי קבלת ההחלטות המרכזיים במדינה. כיהנתי כמזכיר הממשלה פעמיים, כאשר הפעם הראשונה הייתה בגיל 32. בנוסף, כיהנתי כיו”ר סיעת ה”ליכוד” וכיו”ר הקואליציה. באותם ימים התנגדתי לתוכנית ההתנתקות. כחבר כנסת הייתי חבר בוועדות הרגישות והמסווגות של וועדת חוץ וביטחון והעברתי עשרות חוקים בולטים ובהם הארכת חופשת הלידה בשכר, שינוי דרך בחירת השופטים לבית המשפט העליון, היעדרות מעבודה בשל מחלת ילד, שלילת אפוטרופסות מהורה בשל עבירות רצח, ניסיון לרצח או אונס קטין במשפחה, כמו גם חוקים רבים נוספים. 

כיהנתי גם כשר חינוך וכשר פנים והייתי חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. כשר חינוך הובלתי תהליכי ענק משמעותיים, כמו חינוך חינם לגילאי 4-3 והקמת אוניברסיטת אריאל בשומרון. כשר פנים, הובלתי מאבק חסר פשרות בתופעת המסתננים ולמען הארכת שעון הקיץ. 

לאחר עשרות שנים בפוליטיקה הישראלית ואחרי שצברתי ניסיון רב בהקמת קואליציות והובלת רפורמות משמעותיות, עם תוכניות עבודה מפורטות בשורה של נושאים, אני נחוש להחליף את השילטון, להקים ממשלה ממלכתית ויציבה שתאחד את העם ותוציא אותנו מהמשבר בו אנו נמצאים. 

אני המועמד היחיד שמביא ניסיון ועשייה של יותר משני עשורים. גדעון סער. צילום: יואב דודקביץ

איך תוכל להקים ממשלה?

אני יודע להרכיב ממשלה, עשיתי זאת בעבר ויש לי את הניסיון הפוליטי הנדרש ואת היכולת לחבר רוב בכנסת. אני היחיד שיכול לעשות זאת, גם בשל העובדה, שאני האדם המתאים ביותר לתפקיד במקום נתניהו. ניתן לראות זאת בסקרי ההתאמה לראשות הממשלה. בנוסף, אני המועמד היחיד שאף מפלגה לא פוסלת. זו בדיוק ההחלטה שעומדת בפני אזרחי ישראל בסבב הבחירות הרביעי. אין זה מקרי שבשלושה סבבים שונים לא הייתה הכרעה. הנתון שהשתנה הוא הקמתה של ‘תקווה חדשה’, שיצרה אפשרות לשינוי, מכיוון שהיא נתנה אפשרות חדשה לקהל גדול של אנשים, שנמצאים במרכז וימינה ממנו, ורוצים שינוי. 

למה בעצם הקמת את “תקווה חדשה”? 

הקמתי את המפלגה כדי ליצור אפשרות לשינוי ולהחליף את נתניהו, שלוקח את ישראל למקומות לא טובים. לפני הקמת המפלגה היה ברור, שנתניהו יוצא לבחירות ושניצחונו מובטח. היום שינינו את כל המפה הפוליטית. 

קודם כל, חובה לשקם את האמון של אזרחי ישראל בהנהגה. המדינה נמצאת בברדק מוחלט בכל תחום אפשרי, מניהול משבר הקורונה ועד להיעדר המשילות בחלקים נרחבים במדינה. אנו נמצאים בסבב אינסופי של בחירות ואזרחי ישראל איבדו את אמונם במערכת הפוליטית. אבל הדבר החמור ביותר בעיניי הוא הפילוג, שרק הולך ומעמיק, וחוסר היציבות, שמחלישים אותנו מבפנים. 

נראה, שיש לך הרבה מה להפסיד?

אין ספק שזה מהלך לא קל. יצאתי אליו לבד בשביל כולנו, כי אני מאמין שכל הדברים שאמרתי מחייבים שינוי. אבל רק “תקווה חדשה” חזקה תצליח להביא את השינוי הזה, שרוב האזרחים מייחלים לו ואני רוצה להבהיר וגם להזהיר בצורה הברורה ביותר: כולם רואים את המפה: או ש”תקווה חדשה” ואני נהיה מספיק חזקים, או שנתגלגל לבחירות מס’ 5, שבסיומן נתניהו יישאר ראש ממשלה.

אנו חייבים ש”תקווה חדשה” תהיה מפלגה גדולה ככל האפשר, כדי להביא סוף סוף שינוי בישראל. צילום: יואב דודקביץ

במשך שנים רבות היית לצידו של נתניהו. מה קרה הפעם שגרם לך לצאת נגדו?

נתניהו עשה רבות למען המדינה ואנו מודים לו על כל השנים, אבל הוא מוביל את מדינת ישראל למקום רע. נתניהו של היום זה לא נתניהו של פעם. היום הוא מעדיף את האינטרסים האישיים שלו על טובת המדינה. פעם הוא לא היה מונע בדם קר, את העברת תקציב המדינה בשיא המשבר הכלכלי. הוא פועל רק מתוך האינטרס האישי והפוליטי שלו. ממשלה שתלויה בקיצוניים, אינה יכולה להביא יציבות למדינה. 

למה להצביע לך ולא לבנט? 

אני מאמין שיש לי ניסיון, כישורים ורקורד של עשייה מוכחת יותר מכל המועמדים האחרים. באשר לבנט, הוא לא מחויב לשינוי והוא עצמו מודה, שישלים לנתניהו את ממשלת ה-61 אם זה רק יתאפשר לו. אי אפשר לאחוז את המקל משתי קצותיו, אדם שבאמת מחוייב לשינוי אמיתי, לא יכול לשמור בקנאות אופציה להזדחל לממשלה, שאותה הוא מבקר נחרצות. הצבעה לבנט, היא הצבעה לנתניהו, זה ברור לחלוטין.

כראש ממשלה, מה תעשה אחרת מנתניהו?

הדבר הראשון שאעשה, הוא הגבלת כהונה למקסימום שמונה שנים. ישראל חייבת ממשלה שעובדת בשביל האזרחים ולא להיפך. שילטון ממושך הוא שילטון רע.

ישנם תחומים רבים שנתניהו לא נגע בהם במשך יותר מ-15 שנות שילטונו. הפשיעה במיגזר הערבי מרקיעה שחקים ואנו נכריז מלחמה על אירגוני הפשיעה בחברה הערבית, תוך קביעת עונשים כבדים למחזיקי נשק לא חוקי. בתחום המשפטי, יש לנו תוכנית מגובשת להסדיר את היחסים בין הרשות המחוקקת לזו השופטת. יצרנו שתי תוכניות שיביאו לשינוי משמעותי ולהצלת מערכת החינוך, תוכנית חירום לתיקון נזקי הקורונה, ובמקביל תוכנית אסטרטגית לטווח הרחוק, שתזניק את החינוך הישראלי לצמרת העולמית. גיבשנו גם תוכניות מרכזיות למען האזרחים הוותיקים, בתחום הגנת הסביבה ובקידום אנשים עם מוגבלויות והרשימה עוד ארוכה. את כל אלו יכול לעשות רק ראש ממשלה, שפועל למען האינטרס הלאומי ולא למען האינטרס האישי שלו. 

איך תוכל להוציא את המדינה מהמשבר הכלכלי בו היא נמצאת?

אנו נחזיר את הכלכלה למסלול של צמיחה באמצעות מספר צעדים מיידיים. ראשית, מינוי שר אוצר מקצועי, תוך הוצאת תפקיד שר האוצר מהסחר-מכר הפוליטי.

שנית, נעביר תקציב ונבצע רפורמות מרחיקות לכת. ישראל מתנהלת ללא תקציב מדינה מאושר מזה שלוש שנים. תקציב הינו דבר קריטי לקביעת סדרי העדיפויות של הממשלה ולביצוע רפורמות מקיפות, אותן נעשה בתחום הבינוי, הורדת יוקר המחייה והבנקאות.

דבר נוסף שנעשה, הוא סיוע לעסקים קטנים ובמיוחד לאלו שנפגעו ממשבר הקורונה. נחזיר למעגל העבודה עובדים שנמצאים בחל”ת, באמצעות מענקים ותמריצים משמעותיים.

כמו כן, יש לנו בשורה לעשרות אלפי פושטי רגל, שמצאו עצמם תחת שוקת שבורה בשל משבר הקורונה, שפגע בפרנסתם על לא עוול בכפם. אנו ננקוט במדיניות דף חדש לפושטי רגל, שיוכלו להשתקם ולחזור למסלול עשייה ועבודה ללא סנקציות. 

יורד לשטח, חורש את הארץ ונפגש עם אזרחים. צילום: יואב דודקביץ

לסיום, מה יש לך לומר לציבור הקוראים שלנו?

יצאתי לדרך עם “תקווה חדשה” כדי לעשות שינוי, אבל רק יחד נוכל לעשות זאת. ביום הבחירות ב-23.3, אנו חייבים ש”תקווה חדשה” תהיה מפלגה גדולה ככל האפשר, כדי להביא סוף סוף שינוי בישראל. נצביע למען תקווה לילדים שלנו, תקווה לאחדות העם, תקווה לכלכלה, תקווה לבריאות ותקווה לביטחון.

סכם את מפלגתך במשפט אחד?

אנו התקווה היחידה לשינוי.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments